Ποιός ήταν ο Αλεξάντερ Γκράχαμ Μπελ;

21 / 03 / 2017 Ευαγγελία Ευσταθιάδου 282
Image

Ο δάσκαλος που ανακάλυψε το τηλέφωνο για να βοηθήσει τους κωφούς μαθητές του.

Ο Αλεξάντερ Γκράχαμ Μπελ γεννήθηκε το 1847, στην Σκωτία και πατέρας του ηταν ο Αλεξάντερ Μέλβιλ Μπελ, συγγραφέας 200 βιβλίων σχετικά με την παιδεία των κωφαλάλων.

 

Από νωρίς, έλαβε λαμπρή μόρφωση με σκοπό να συνεχίσει το έργο του πατέρα του. Μετά το θάνατο των αδερφών του, μετακόμισαν οικογενειακώς στην Αμερική όπου δίδαξε στο πανεπιστήμιο της Βοστόνης, δημιούργησε γλώσσα ομιλίας με κινήσεις χεριών, χειλιών και γλώσσας και άνοιξε την δική του σχολή, όπου εκπαίδευε καθηγητές για κωφαλάλους. Επίσης, παντρεύτηκε την κωφάλαλη Μέιμπελ και απέκτησαν 4 παιδιά.

 

Το πάθος του να βοηθήσει τους μαθητές του, τον οδήγησε στην εφεύρεση του τηλέγραφου, του τηλεφώνου, του γραμμοφώνου. Επίσης, πειραματιζόταν για την δυνατότητα πτήσης ενός ανθρώπου, ασχολήθηκε ερευνητικά με την ακτινοβολία του ήλιου, κατασκεύασε ένα υδροπτέρυγο(θαλάσσιο σκάφος με πτερύγια) και πολλά ακόμα.

 

 

Ο Αλεξάντερ Γκράχαμ Μπελ έχει συνδέσει το όνομα του με το τηλέφωνο. Η πρώτη τηλεφωνική κλήση έλαβε χώρα τον Ιανουάριο του 1915, όταν συνομίλησαν ο Μπελ από την Νέα Υόρκη με τον συνεργάτη του Τόμας Γουάτσον στο Σαν Φρανσίσκο. Η επιτυχία της κλήσης αντιμετωπίστηκε με ενθουσιασμό και σύντομα χιλιάδες σπίτια στην Αμερική είχαν την δική τους τηλεφωνική συσκευή.

 

Το έργο του αναγνωρίστηκε όσο ζούσε και έλαβε τιμές και αξιώματα που τον βοήθησαν να προχωρήσει την έρευνα και τις εφευρέσεις του. Όταν πέθανε σε ηλικία 75 ετών, άφησε πίσω του την τηλεφωνική του εταιρεία αλλά και δεκάδες πρωτοποριακές πατέντες που έμελλε να τελειοποιηθούν πολλά χρόνια αργότερα από τους συνεχιστές του.

 

Ο Μπελ αφιέρωσε την ζωή του στις εφευρεύσεις και δεν σταμάτησε ποτέ να ερευνά και να προβληματίζεται. Δεν είναι τυχαίο άλλωστε ότι πολλά από τα εκατοντάδες χειρόγραφα του προκαλούν επιστημονικούς προβληματισμούς μέχρι σήμερα. Ήταν πνεύμα ανήσυχο και γιαυτό το όνομα του έχει μείνει αθάνατο.

Ευαγγελία Ευσταθιάδου

Η Εύα ζει στην Θεσσαλονίκη και σπούδασε στο Αριστοτέλειο Πανεπιστήμιο, όχι μία, όχι δυο αλλά τρεις φορές. Πλέον, είναι απόφοιτη της Φιλολογίας, του Παιδαγωγικού Δημοτικής Εκπαίδευσης και τελειόφοιτη του μεταπτυχιακού «Επιστήμες της αγωγής- τεχνολογίες μάθησης». Επιδιώκει την επιμόρφωση σχετικά με την γλωσσική διδασκαλία και την εφαρμογή των νέων τεχνολογιών στην εκπαίδευση. Επίσης, είναι εθελόντρια σε δυο αγαπημένους θεσμούς, το Φεστιβάλ Κινηματογράφου Θεσσαλονίκης και το Open House.

Εργάζεται ως εκπαιδευτικός του ιδιωτικού τομέα επί σειρά ετών.

Αναδυόμενος γραμματισμός: πώς μαθαίνουμε ανάγνωση και γραφή;

26 / 03 / 2017 25426

Εσείς ξέρατε ότι η εκμάθηση της γραφής και της ανάγνωσης ξεκινά πολύ πριν την Α’ δημοτικού με βιωματικό τρόπο;

12 τρόποι για σωστή επανάληψη!

08 / 05 / 2017 11972

Λένε πως η επανάληψη είναι μητέρα της μάθησης. Άραγε, πώς μπορούμε να κάνουμε σωστή επανάληψη που θα μας οδηγήσει σε καλά μαθησιακά αποτελέσματα, χωρίς να εξαντληθούμε από την κούραση;

Παιδικά παιχνίδια: άραγε υπάρχει ανάγκη για διαχωρισμό σε "κοριτσίστικα" και "αγορίστικα";

15 / 01 / 2017 11723

Το παιχνίδι είναι απαραίτητο για την ορθή κατανόηση του κόσμου από το παιδί και συνεπώς την ολόπλευρη ανάπτυξη του. Τα μικρά παιδιά αγαπούν το παιχνίδι και επιδιώκουν να αφιερώνουν πολλές ώρες σε αυτό.

Πως μπορώ να μεγαλώσω ευγενικά παιδιά;

12 / 03 / 2017 11425

Μήπως ήρθε η ώρα να καταλάβουν οι γονείς ότι πρέπει να διδάξουν στα παιδιά τους την ευγένεια και να μην εστιάζουν μόνο στα σχολικά μαθήματα;

Πώς θα μεγαλώσω ανεξάρτητα παιδιά;

02 / 05 / 2017 10398

Μα γιατί έγινε ανασφαλές και φοβισμένο αυτό το παιδί; Τόση αγάπη πήρε...

Παιδική κατάθλιψη: εσείς ξέρετε να την αναγνωρίζετε;

01 / 02 / 2017 10124

Η πικρή αλήθεια είναι ότι ένα ποσοστό 2-3% των παιδιών μπορεί να εμφανίσει κατάθλιψη. Άραγε, ξέρουμε τι πρέπει να κάνουμε για να την εντοπίσουμε αλλά και να την αντιμετωπίσουμε;

Βρείτε μας στα Social!

Τελευταία Άρθρα

ΔιδακτικήΠως να γράψω σωστά μια πηγή στην ιστορία;

Από Δ΄Δημοτικού, μέχρι Γ΄Λυκείου τα παιδιά διαβάζουν βιβλία ιστορίας γεμάτα πηγές. Γιατί όμως όταν καλούνται να αναλύσουν πηγή, αντιμετωπίζουν μεγάλη δυσκολία;

22 / 05 / 2017 7051

Διδακτική12 τρόποι για σωστή επανάληψη!

Λένε πως η επανάληψη είναι μητέρα της μάθησης. Άραγε, πώς μπορούμε να κάνουμε σωστή επανάληψη που θα μας οδηγήσει σε καλά μαθησιακά αποτελέσματα, χωρίς να εξαντληθούμε από την κούραση;

08 / 05 / 2017 11972

Γονείς και παιδίΠώς θα μεγαλώσω ανεξάρτητα παιδιά;

Μα γιατί έγινε ανασφαλές και φοβισμένο αυτό το παιδί; Τόση αγάπη πήρε...

02 / 05 / 2017 10398

ΔιδακτικήΠοιοί είναι οι 10 μεγαλύτεροι μύθοι για τις Πανελλήνιες;

Οι Πανελλήνιες είναι κοντά και αυτό σημαίνει ότι το άγχος όλων των εμπλεκομένων κορυφώνεται. Άραγε, αγχώνονται για τους σωστούς λόγους;

23 / 04 / 2017 8847

ΠαιδαγωγικήΠώς να προετοιμαστώ για τις Πανελλήνιες;

Το πιο σταθερό παράπονο των υποψηφίων για πανελλήνιες είναι ότι δε ξέρουν πώς να διαβάσουν. Συχνά, η Γ΄ Λυκείου είναι η πρώτη επαφή των περισσοτέρων με το απαιτητικό διάβασμα και νιώθουν να πνίγονται. Άραγε, πώς μπορούμε να βοηθήσουμε;

11 / 04 / 2017 9580