Σπουδαίοι διανοητές: Νεύτωνας

24 / 11 / 2016 Ευαγγελία Ευσταθιάδου 205
Image

Πολύ συχνά υποθέτουμε ότι κάποιος έξυπνος, χαρισματικός άνθρωπος θα μπορεί ή έστω θα θέλει να διδάξει τις γνώσεις του στους άλλους. Και όμως, η ιστορία μας διδάσκει πως αυτό δεν ισχύει πάντα!

Ο Ισαάκ Νιούτον διατύπωσε τους τρεις νόμους της κίνησης, τον νόμο της βαρύτητας και υπήρξε πρωτοπόρος στα σύγχρονα μαθηματικά. Έγινε καθηγητής πανεπιστημίου, εντάχθηκε στη Βασιλική Εταιρεία του Λονδίνου, έγινε ιππότης και το όνομα του έμεινε αιώνιο.

 

Και όμως, όταν δίδασκε, σπανίως είχε ακροατήριο και συχνά αναγκαζόταν να φύγει από την αίθουσα γιατί δεν εμφανιζόταν κανείς.

 

Όταν γεννήθηκε ο Νεύτωνας, ο πατέρας του είχε ήδη πεθάνει και τρία χρόνια μετά η μητέρα του τον άφησε στην γιαγιά του για να πάει να ζήσει με τον καινούριο σύζυγο. Επέστρεψε χρόνια αργότερα, μετὰ τον θάνατο του πατριού, αλλά ο Ισαάκ δεν την συγχώρησε ποτε.

 

Μάλιστα, είχε ένα τετράδιο που κατέγραφε τις αμαρτίες του και συχνά σημείωνε την μνησικακία που ένιωθε προς την μητέρα του. Μεγαλώνοντας, έγινε στρυφνός, αντικοινωνικός και ποτέ δεν επιδίωξε να είναι συμπαθής.

 

Αυτός είναι άλλωστε και ο λόγος που είχε άδεια ακροατήρια, αφού δεν τον ενδιέφερε να εκλαϊκεύσει τις διαλέξεις του, για να γίνουν κατανοητές από τους νεαρούς φοιτητές του!

 

Επίσης, ο Νεύτωνας έγραψε ή μετέφρασε ένα εκατομμύριο λέξεις σχετικές με την αλχημεία και άφησε σημαντικά χειρόγραφα με πληροφορίeς για αλχημικές ουσίες και διαδικασίες.

 

Όσο για την ιστορία με το μήλο που τον ενέπνευσε για ασχοληθεί με την βαρύτητα, είναι μάλλον μια χαριτωμένη διήγηση που χρησιμοποιούσε για να εξηγήσει την θεωρεία του, παρά υπαρκτό γεγονός.

 

Κλείνοντας, δεν θα μπορούσαμε να μην αναφερθούμε στην ιστορική φράση "Newton, verzeih’ mir", δηλαδή    «Newton, συγχώρεσέ με».

 

Όταν ο Αϊνστάιν εργαζόταν πάνω στην θεωρία της σχετικότητας, συνειδητοποιήσε ότι η θεωρία του διορθώνει τον νευτώνειο νόμο της βαρύτητας. Ήταν τέτοιο το σοκ του που στα απομνημονεύματα του ζητάει συγχώρεση από τον σπουδαίο προκάτοχο του!

 

Ο Νεύτωνας, γνώρισε μεγάλη αποδοχή όσο ζούσε και στην κηδεία του ήρθε όλη η αριστοκρατία της Αγγλίας.

 

Ο ορφανός γιός του αγρότη με τις τεράστιες διανοητικές ικανότητες, τάφηκε με τιμές στο Westminster Abbey και το υπέροχο επιτάφειο μνημείο του συνοψίζει όλες τις επιστημονικές του ανακαλύψεις. 

 

NaN

 

Ευαγγελία Ευσταθιάδου

Η Εύα ζει στην Θεσσαλονίκη και σπούδασε στο Αριστοτέλειο Πανεπιστήμιο, όχι μία, όχι δυο αλλά τρεις φορές. Πλέον, είναι απόφοιτη της Φιλολογίας, του Παιδαγωγικού Δημοτικής Εκπαίδευσης και τελειόφοιτη του μεταπτυχιακού «Επιστήμες της αγωγής- τεχνολογίες μάθησης». Επιδιώκει την επιμόρφωση σχετικά με την γλωσσική διδασκαλία και την εφαρμογή των νέων τεχνολογιών στην εκπαίδευση. Επίσης, είναι εθελόντρια σε δυο αγαπημένους θεσμούς, το Φεστιβάλ Κινηματογράφου Θεσσαλονίκης και το Open House.

Εργάζεται ως εκπαιδευτικός του ιδιωτικού τομέα επί σειρά ετών.

Αναδυόμενος γραμματισμός: πώς μαθαίνουμε ανάγνωση και γραφή;

26 / 03 / 2017 25427

Εσείς ξέρατε ότι η εκμάθηση της γραφής και της ανάγνωσης ξεκινά πολύ πριν την Α’ δημοτικού με βιωματικό τρόπο;

12 τρόποι για σωστή επανάληψη!

08 / 05 / 2017 11974

Λένε πως η επανάληψη είναι μητέρα της μάθησης. Άραγε, πώς μπορούμε να κάνουμε σωστή επανάληψη που θα μας οδηγήσει σε καλά μαθησιακά αποτελέσματα, χωρίς να εξαντληθούμε από την κούραση;

Παιδικά παιχνίδια: άραγε υπάρχει ανάγκη για διαχωρισμό σε "κοριτσίστικα" και "αγορίστικα";

15 / 01 / 2017 11724

Το παιχνίδι είναι απαραίτητο για την ορθή κατανόηση του κόσμου από το παιδί και συνεπώς την ολόπλευρη ανάπτυξη του. Τα μικρά παιδιά αγαπούν το παιχνίδι και επιδιώκουν να αφιερώνουν πολλές ώρες σε αυτό.

Πως μπορώ να μεγαλώσω ευγενικά παιδιά;

12 / 03 / 2017 11426

Μήπως ήρθε η ώρα να καταλάβουν οι γονείς ότι πρέπει να διδάξουν στα παιδιά τους την ευγένεια και να μην εστιάζουν μόνο στα σχολικά μαθήματα;

Πώς θα μεγαλώσω ανεξάρτητα παιδιά;

02 / 05 / 2017 10398

Μα γιατί έγινε ανασφαλές και φοβισμένο αυτό το παιδί; Τόση αγάπη πήρε...

Παιδική κατάθλιψη: εσείς ξέρετε να την αναγνωρίζετε;

01 / 02 / 2017 10125

Η πικρή αλήθεια είναι ότι ένα ποσοστό 2-3% των παιδιών μπορεί να εμφανίσει κατάθλιψη. Άραγε, ξέρουμε τι πρέπει να κάνουμε για να την εντοπίσουμε αλλά και να την αντιμετωπίσουμε;

Βρείτε μας στα Social!

Τελευταία Άρθρα

ΔιδακτικήΠως να γράψω σωστά μια πηγή στην ιστορία;

Από Δ΄Δημοτικού, μέχρι Γ΄Λυκείου τα παιδιά διαβάζουν βιβλία ιστορίας γεμάτα πηγές. Γιατί όμως όταν καλούνται να αναλύσουν πηγή, αντιμετωπίζουν μεγάλη δυσκολία;

22 / 05 / 2017 7126

Διδακτική12 τρόποι για σωστή επανάληψη!

Λένε πως η επανάληψη είναι μητέρα της μάθησης. Άραγε, πώς μπορούμε να κάνουμε σωστή επανάληψη που θα μας οδηγήσει σε καλά μαθησιακά αποτελέσματα, χωρίς να εξαντληθούμε από την κούραση;

08 / 05 / 2017 11974

Γονείς και παιδίΠώς θα μεγαλώσω ανεξάρτητα παιδιά;

Μα γιατί έγινε ανασφαλές και φοβισμένο αυτό το παιδί; Τόση αγάπη πήρε...

02 / 05 / 2017 10398

ΔιδακτικήΠοιοί είναι οι 10 μεγαλύτεροι μύθοι για τις Πανελλήνιες;

Οι Πανελλήνιες είναι κοντά και αυτό σημαίνει ότι το άγχος όλων των εμπλεκομένων κορυφώνεται. Άραγε, αγχώνονται για τους σωστούς λόγους;

23 / 04 / 2017 8847

ΠαιδαγωγικήΠώς να προετοιμαστώ για τις Πανελλήνιες;

Το πιο σταθερό παράπονο των υποψηφίων για πανελλήνιες είναι ότι δε ξέρουν πώς να διαβάσουν. Συχνά, η Γ΄ Λυκείου είναι η πρώτη επαφή των περισσοτέρων με το απαιτητικό διάβασμα και νιώθουν να πνίγονται. Άραγε, πώς μπορούμε να βοηθήσουμε;

11 / 04 / 2017 9580