Δάσκαλοι και μαθητές: Ruby Bridges και Barbara Henry

04 / 02 / 2017 Ευαγγελία Ευσταθιάδου
Image

Μια δασκάλα που απλώς έκανε σωστά την δουλειά της.

Ο φυλετικός διαχωρισμός είναι μια από τις θλιβερές σελίδες της αμερικάνικης ιστορίας. Για πολλές δεκαετίες μετά τον αμερικανικό εμφύλιο και την κατάργηση της δουλείας, οι Αφρο- Αμερικανοί πολίτες αντιμετωπίζονταν ως πολίτες β΄διαλογής.

 

Αυτό ίσχυε για όλες τις εκφάνσεις της κοινωνικής ζωής και φυσικά η σχολική ζωή δεν αποτελούσε εξαίρεση. Οι Αφροαμερικανοί μαθητές έπρεπε να πηγαίνουν σε ξεχωριστά σχολεία που παρότι επισήμως ήταν “διαφορετικά αλλά ισότιμα” με τα σχολεία των λευκών, στην πραγματικότητα είχαν προβλήματα υπερπληθυσμού και κακών υποδομών.

 

Χρειάστηκαν χρόνια ακτιβισμού και πολλές δικαστικές αποφάσεις για να αρθεί ο διαχωρισμός και να επιτραπεί στους Αφρο-Αμερικανούς να φοιτήσουν σε σχολεία λευκών. Αυτό όμως δεν ήταν αρκετό γιατί είχαν μπει αυστηρά κριτήρια για την μεταφορά των μαθητώ,ν όπως διαθεσιμότητα θέσεων -που όλως τυχαίως δεν υπήρχε παντού- αλλά και τεστ νοημοσύνης.

 

Στην Νέα Ορλεάνη, έξι παιδιά πέρασαν το τεστ και κλήθηκαν να φοιτήσουν σε δυο δημοτικά της Λουιζιάνα.

 

 

Μια από αυτές ήταν η Ruby Bridges που στις 14/11/1960, πήγε να γραφεί στο William Frantz Elementary School. Ήταν η μόνη που θα πήγαινε σε αυτό το σχολείο και έφτασε συνοδευόμενη από τέσσερις ομοσπονδιακούς αστυνομικούς.

 

Όταν η εξάχρονη έφτασε στο σχολείο, όλοι οι γονείς απομάκρυναν τα παιδιά τους και όλοι οι δάσκαλοι αρνήθηκαν να διδάξουν. Μόνο μια δασκάλα, η Barbara Henry, υποδέχτηκε την Ruby και για ένα χρόνο την δίδασκε μόνη της.

 

 

Την πρώτη μέρα δεν έγινε μάθημα αφού το εξαγριωμένο πλήθος απειλούσε την μικρή μαθήτρια. Μια γυναίκα είχε φέρει ένα μικρό φέρετρο με μια μαύρη κούκλα έξω από το σχολείο και για εβδομάδες θυμωμένοι γονείς απειλούσαν έντονα την Ruby όταν την έβλεπαν να μπαίνει στο σχολείο.

 

Μέσα στις επόμενες μέρες, σιγά σιγά, επέστρεψαν οι περισσότεροι μαθητές στο σχολείο και η Ruby συνέχισε την φοίτηση της.

 

Σήμερα, η Ruby ζει ακόμα στην Νέα Ορλεάνη, έχει τέσσερις γιους, διευθύνει το Ruby Bridges Foundation που μάχεται υπέρ της ισότητας και έχει βραβευτεί πολλές φορές για την ακτιβιστική και φιλανθρωπική της δράση.

 

Και όλα αυτά γιατί μια δασκάλα, δεν δίστασε να βοηθήσει ένα παιδί σε ανάγκη.

Ευαγγελία Ευσταθιάδου

Η Εύα ζει στην Θεσσαλονίκη και σπούδασε στο Αριστοτέλειο Πανεπιστήμιο, όχι μία, όχι δυο αλλά τρεις φορές. Πλέον, είναι απόφοιτη της Φιλολογίας, του Παιδαγωγικού Δημοτικής Εκπαίδευσης και του μεταπτυχιακού «Επιστήμες της αγωγής- τεχνολογίες μάθησης». Επιδιώκει την επιμόρφωση σχετικά με την γλωσσική διδασκαλία και την εφαρμογή των νέων τεχνολογιών στην εκπαίδευση. Επίσης, είναι εθελόντρια σε δυο αγαπημένους θεσμούς, το Φεστιβάλ Κινηματογράφου Θεσσαλονίκης και το Open House.

Εργάζεται ως εκπαιδευτικός του ιδιωτικού τομέα επί σειρά ετών.

Τα 12 "κλειδιά" του άριστα στην Έκθεση!

29 / 05 / 2017

Η Έκθεση διδάσκεται από το δημοτικό και παρόλα αυτά, ένα μεγάλο ποσοστό υποψηφίων γράφει στις Πανελλήνιες κάτω από την βάση. Τι μπορούμε να κάνουμε για να το αποφύγουμε αυτό;

Πως να γράψω σωστά μια πηγή στην ιστορία;

22 / 05 / 2017

Από Δ΄Δημοτικού, μέχρι Γ΄Λυκείου τα παιδιά διαβάζουν βιβλία ιστορίας γεμάτα πηγές. Γιατί όμως όταν καλούνται να αναλύσουν πηγή, αντιμετωπίζουν μεγάλη δυσκολία;

Αναδυόμενος γραμματισμός: πώς μαθαίνουμε ανάγνωση και γραφή;

26 / 03 / 2017

Εσείς ξέρατε ότι η εκμάθηση της γραφής και της ανάγνωσης ξεκινά πολύ πριν την Α’ δημοτικού με βιωματικό τρόπο;

Γνωρίζετε το σύνδρομο του Πίτερ Παν;

21 / 06 / 2017

«Όλα τα παιδιά μεγαλώνουν, εκτός από ένα». Με αυτή τη φράση ξεκινάει το παραμύθι του Πίτερ Παν, του αιώνιου έφηβου που φοράει πράσινα ρούχα και ζει στη χώρα του «Ποτέ».

12 φράσεις που δεν πρέπει να λέμε στα παιδιά μας

29 / 07 / 2017

Όλοι ξέρουμε οτι οι γονείς επαναλαμβάνουν ατάκες όπως "να πάρεις ζακέτα" ή "πάρε τηλέφωνο μόλις φθάσεις". Άραγε, υπάρχουν φράσεις που δεν πρέπει να λέμε στα παιδιά μας;

76 ιδέες για δημιουργικό καλοκαίρι με τα παιδιά

11 / 07 / 2017

Το καλοκαίρι ξεκίνησε, οι περισσότερες εξωσχολικές δραστηριότητες τελείωσαν και οι γονείς ψάχνουν ιδέες για δημιουργικό χρόνο με το παιδί τους. Υπάρχουν λύσεις;

Βρείτε μας στα Social!

Τελευταία Άρθρα

Γονείς και παιδίΓονείς και Αυτισμός : ο δρόμος ο λιγότερο ταξιδεμένος

Οι «ιστορίες της διπλανής πόρτας» είναι συνήθως ιστορίες απλές- σύνθετες, κοινές-σπάνιες, αστείες-τραγικές, ευχάριστες-επώδυνες που αφορούν άλλους ανθρώπους μέχρι τη στιγμή που κάποια «ιστορία» θα χτυπήσει και τη δική μας πόρτα.

09 / 09 / 2018

ΠαιδαγωγικήΚι αν δεν περάσω στις Πανελλήνιες;

Εν αναμονή των αποτελεσμάτων, επικρατεί το άγχος μιας ενδεχόμενης "αποτυχίας”. Είναι όμως “αποτυχία” ο αποκλεισμός από το Πανεπιστήμιο, ή απλώς μια χαμένη μάχη;

25 / 08 / 2018

ΔιδακτικήΠροετοιμασία Πανελληνίων: 8 συμβουλές για τους υποψηφίους

Επάγγελμα: μαθητής. Στόχος: Πανελλήνιες. Αντέχεις;

23 / 08 / 2018

ΠαιδαγωγικήΤι θα έλεγα σε έναν πρωτοετή φοιτητή;

Ο χρόνος μετράει ήδη αντίστροφα: σε λίγες μέρες θα ξέρουμε που πέρασαν όσοι έδιναν Πανελλήνιες και οι νέες φουρνιές πρωτοετών θα είναι έτοιμες. Άραγε, τι θα μπορούσαμε να τους προτείνουμε για αυτό το νέο κεφάλαιο που ξεκινούν με τόση όρεξη;

08 / 08 / 2018

ΠαιδαγωγικήΓιατί η Ελλάδα διώχνει τα παιδιά της;

Ένας από τους βασικούς «κανόνες» της Ελληνικής Εκπαίδευσης, είναι η προετοιμασία των νέων για την αγορά εργασίας. Η προετοιμασία τους για το αύριο, ένα αύριο που θα κάνουν «τα όνειρα τους πραγματικότητα».

26 / 07 / 2018