Ποιός ήταν ο Αλεξάντερ Γκράχαμ Μπελ;

21 / 03 / 2017 Ευαγγελία Ευσταθιάδου
Image

Ο δάσκαλος που ανακάλυψε το τηλέφωνο για να βοηθήσει τους κωφούς μαθητές του.

Ο Αλεξάντερ Γκράχαμ Μπελ γεννήθηκε το 1847, στην Σκωτία και πατέρας του ηταν ο Αλεξάντερ Μέλβιλ Μπελ, συγγραφέας 200 βιβλίων σχετικά με την παιδεία των κωφαλάλων.

 

Από νωρίς, έλαβε λαμπρή μόρφωση με σκοπό να συνεχίσει το έργο του πατέρα του. Μετά το θάνατο των αδερφών του, μετακόμισαν οικογενειακώς στην Αμερική όπου δίδαξε στο πανεπιστήμιο της Βοστόνης, δημιούργησε γλώσσα ομιλίας με κινήσεις χεριών, χειλιών και γλώσσας και άνοιξε την δική του σχολή, όπου εκπαίδευε καθηγητές για κωφαλάλους. Επίσης, παντρεύτηκε την κωφάλαλη Μέιμπελ και απέκτησαν 4 παιδιά.

 

Το πάθος του να βοηθήσει τους μαθητές του, τον οδήγησε στην εφεύρεση του τηλέγραφου, του τηλεφώνου, του γραμμοφώνου. Επίσης, πειραματιζόταν για την δυνατότητα πτήσης ενός ανθρώπου, ασχολήθηκε ερευνητικά με την ακτινοβολία του ήλιου, κατασκεύασε ένα υδροπτέρυγο(θαλάσσιο σκάφος με πτερύγια) και πολλά ακόμα.

 

 

Ο Αλεξάντερ Γκράχαμ Μπελ έχει συνδέσει το όνομα του με το τηλέφωνο. Η πρώτη τηλεφωνική κλήση έλαβε χώρα τον Ιανουάριο του 1915, όταν συνομίλησαν ο Μπελ από την Νέα Υόρκη με τον συνεργάτη του Τόμας Γουάτσον στο Σαν Φρανσίσκο. Η επιτυχία της κλήσης αντιμετωπίστηκε με ενθουσιασμό και σύντομα χιλιάδες σπίτια στην Αμερική είχαν την δική τους τηλεφωνική συσκευή.

 

Το έργο του αναγνωρίστηκε όσο ζούσε και έλαβε τιμές και αξιώματα που τον βοήθησαν να προχωρήσει την έρευνα και τις εφευρέσεις του. Όταν πέθανε σε ηλικία 75 ετών, άφησε πίσω του την τηλεφωνική του εταιρεία αλλά και δεκάδες πρωτοποριακές πατέντες που έμελλε να τελειοποιηθούν πολλά χρόνια αργότερα από τους συνεχιστές του.

 

Ο Μπελ αφιέρωσε την ζωή του στις εφευρεύσεις και δεν σταμάτησε ποτέ να ερευνά και να προβληματίζεται. Δεν είναι τυχαίο άλλωστε ότι πολλά από τα εκατοντάδες χειρόγραφα του προκαλούν επιστημονικούς προβληματισμούς μέχρι σήμερα. Ήταν πνεύμα ανήσυχο και γιαυτό το όνομα του έχει μείνει αθάνατο.

Ευαγγελία Ευσταθιάδου

Η Εύα ζει στην Θεσσαλονίκη και σπούδασε στο Αριστοτέλειο Πανεπιστήμιο, όχι μία, όχι δυο αλλά τρεις φορές. Πλέον, είναι απόφοιτη της Φιλολογίας, του Παιδαγωγικού Δημοτικής Εκπαίδευσης και τελειόφοιτη του μεταπτυχιακού «Επιστήμες της αγωγής- τεχνολογίες μάθησης». Επιδιώκει την επιμόρφωση σχετικά με την γλωσσική διδασκαλία και την εφαρμογή των νέων τεχνολογιών στην εκπαίδευση. Επίσης, είναι εθελόντρια σε δυο αγαπημένους θεσμούς, το Φεστιβάλ Κινηματογράφου Θεσσαλονίκης και το Open House.

Εργάζεται ως εκπαιδευτικός του ιδιωτικού τομέα επί σειρά ετών.

Τα 12 "κλειδιά" του άριστα στην Έκθεση!

29 / 05 / 2017

Η Έκθεση διδάσκεται από το δημοτικό και παρόλα αυτά, ένα μεγάλο ποσοστό υποψηφίων γράφει στις Πανελλήνιες κάτω από την βάση. Τι μπορούμε να κάνουμε για να το αποφύγουμε αυτό;

Πως να γράψω σωστά μια πηγή στην ιστορία;

22 / 05 / 2017

Από Δ΄Δημοτικού, μέχρι Γ΄Λυκείου τα παιδιά διαβάζουν βιβλία ιστορίας γεμάτα πηγές. Γιατί όμως όταν καλούνται να αναλύσουν πηγή, αντιμετωπίζουν μεγάλη δυσκολία;

Αναδυόμενος γραμματισμός: πώς μαθαίνουμε ανάγνωση και γραφή;

26 / 03 / 2017

Εσείς ξέρατε ότι η εκμάθηση της γραφής και της ανάγνωσης ξεκινά πολύ πριν την Α’ δημοτικού με βιωματικό τρόπο;

Γνωρίζετε το σύνδρομο του Πίτερ Παν;

21 / 06 / 2017

«Όλα τα παιδιά μεγαλώνουν, εκτός από ένα». Με αυτή τη φράση ξεκινάει το παραμύθι του Πίτερ Παν, του αιώνιου έφηβου που φοράει πράσινα ρούχα και ζει στη χώρα του «Ποτέ».

12 φράσεις που δεν πρέπει να λέμε στα παιδιά μας

29 / 07 / 2017

Όλοι ξέρουμε οτι οι γονείς επαναλαμβάνουν ατάκες όπως "να πάρεις ζακέτα" ή "πάρε τηλέφωνο μόλις φθάσεις". Άραγε, υπάρχουν φράσεις που δεν πρέπει να λέμε στα παιδιά μας;

76 ιδέες για δημιουργικό καλοκαίρι με τα παιδιά

11 / 07 / 2017

Το καλοκαίρι ξεκίνησε, οι περισσότερες εξωσχολικές δραστηριότητες τελείωσαν και οι γονείς ψάχνουν ιδέες για δημιουργικό χρόνο με το παιδί τους. Υπάρχουν λύσεις;

Βρείτε μας στα Social!

Τελευταία Άρθρα

ΠαιδαγωγικήΗ ώρα του μηχανογραφικού: τι να δηλώσω;

Τελείωσαν οι πανελλήνιες, μαζί και η σχολική χρονιά. Για κάποιους έκλεισε με χαμόγελα, για κάποιους άλλους με ανεκπλήρωτες προσδοκίες, ενώ υπάρχουν και αυτοί που προσπάθησαν πολύ αλλά η τύχη δεν τους έκλεισε το μάτι.

06 / 07 / 2018

Γονείς και παιδίΠώς να μεγαλώσουμε παιδιά με ενσυναίσθηση

"Ξέρεις πώς νιώθω;", "Εσύ δεν ένιωσες ποτέ έτσι!", " Mην μιλάς αν δεν ξέρεις!", "Έξω από τον χορό πολλά τραγούδια λες!". Φράσεις που όλοι λέμε και ακούμε καθημερινά. Διαβάζουμε όμως το μήνυμα πίσω από ταυτές ή πιστεύουμε πως απλώς είναι λόγια θυμού;

27 / 06 / 2018

Γονείς και παιδίΔυσλειτουργικές συμπεριφορές παιδιών: πρόβλημα ή αγγελιοφόροι μηνυμάτων και λύσεων;

Πολύ συχνά στις οικογενειακές ιστορίες λέμε, ακούμε, πιστεύουμε ότι "το παιδί μου έχει πρόβλημα", "ο τάδε είναι επιθετικός» «δεν μπορώ να τον οριοθετήσω», «όλο προβλήματα μου δημιουργεί» κτλ.

05 / 06 / 2018

ΔιδακτικήΠανελλήνιες: 8 βήματα για να γράψετε άριστα την περίληψη στην Έκθεση

Η πιο κλασσική άσκηση στο μάθημα της Νεοελληνικής Γλώσσας είναι παράλληλα η πιο τρομαχτική Άραγε τι μπορούμε να κάνουμε για να τα πάμε καλά;

11 / 04 / 2018

ΔιδακτικήΠανελλήνιες: τι πρέπει να αλλάξει στο μάθημα της Έκθεσης;

Αν είχατε ένα τζίνι που μπορεί να αλλάξει κάτι στην παιδεία, τι θα ζητούσατε για το μάθημα της Έκθεσης;

18 / 03 / 2018