Ποιός ήταν ο Αλεξάντερ Γκράχαμ Μπελ;

21 / 03 / 2017 Ευαγγελία Ευσταθιάδου
Image

Ο δάσκαλος που ανακάλυψε το τηλέφωνο για να βοηθήσει τους κωφούς μαθητές του.

Ο Αλεξάντερ Γκράχαμ Μπελ γεννήθηκε το 1847, στην Σκωτία και πατέρας του ηταν ο Αλεξάντερ Μέλβιλ Μπελ, συγγραφέας 200 βιβλίων σχετικά με την παιδεία των κωφαλάλων.

 

Από νωρίς, έλαβε λαμπρή μόρφωση με σκοπό να συνεχίσει το έργο του πατέρα του. Μετά το θάνατο των αδερφών του, μετακόμισαν οικογενειακώς στην Αμερική όπου δίδαξε στο πανεπιστήμιο της Βοστόνης, δημιούργησε γλώσσα ομιλίας με κινήσεις χεριών, χειλιών και γλώσσας και άνοιξε την δική του σχολή, όπου εκπαίδευε καθηγητές για κωφαλάλους. Επίσης, παντρεύτηκε την κωφάλαλη Μέιμπελ και απέκτησαν 4 παιδιά.

 

Το πάθος του να βοηθήσει τους μαθητές του, τον οδήγησε στην εφεύρεση του τηλέγραφου, του τηλεφώνου, του γραμμοφώνου. Επίσης, πειραματιζόταν για την δυνατότητα πτήσης ενός ανθρώπου, ασχολήθηκε ερευνητικά με την ακτινοβολία του ήλιου, κατασκεύασε ένα υδροπτέρυγο(θαλάσσιο σκάφος με πτερύγια) και πολλά ακόμα.

 

 

Ο Αλεξάντερ Γκράχαμ Μπελ έχει συνδέσει το όνομα του με το τηλέφωνο. Η πρώτη τηλεφωνική κλήση έλαβε χώρα τον Ιανουάριο του 1915, όταν συνομίλησαν ο Μπελ από την Νέα Υόρκη με τον συνεργάτη του Τόμας Γουάτσον στο Σαν Φρανσίσκο. Η επιτυχία της κλήσης αντιμετωπίστηκε με ενθουσιασμό και σύντομα χιλιάδες σπίτια στην Αμερική είχαν την δική τους τηλεφωνική συσκευή.

 

Το έργο του αναγνωρίστηκε όσο ζούσε και έλαβε τιμές και αξιώματα που τον βοήθησαν να προχωρήσει την έρευνα και τις εφευρέσεις του. Όταν πέθανε σε ηλικία 75 ετών, άφησε πίσω του την τηλεφωνική του εταιρεία αλλά και δεκάδες πρωτοποριακές πατέντες που έμελλε να τελειοποιηθούν πολλά χρόνια αργότερα από τους συνεχιστές του.

 

Ο Μπελ αφιέρωσε την ζωή του στις εφευρεύσεις και δεν σταμάτησε ποτέ να ερευνά και να προβληματίζεται. Δεν είναι τυχαίο άλλωστε ότι πολλά από τα εκατοντάδες χειρόγραφα του προκαλούν επιστημονικούς προβληματισμούς μέχρι σήμερα. Ήταν πνεύμα ανήσυχο και γιαυτό το όνομα του έχει μείνει αθάνατο.

Ευαγγελία Ευσταθιάδου

Η Εύα ζει στην Θεσσαλονίκη, είναι απόφοιτη α) του τμήματος Φιλολογίας ΑΠΘ, β) του Παιδαγωγικού Δημοτικής Εκπαίδευσης ΑΠΘ και κάτοχος δύο μεταπτυχιακών τίτλων γύρω από την εκπαίδευση. Όταν δεν βρίσκεται σε κάποια σχολική αίθουσα, γράφει στο Μελετώντας, χειρίζεται την σελίδα του στο facebook και βλέπει πολλές ταινίες. Θα ήθελε να ταξιδέψει σε κάθε γωνιά του πλανήτη και να διαβάσει όλα τα λογοτεχνικά βιβλία που έχουν τυπωθεί ποτέ.

Τα 12 "κλειδιά" του άριστα στην Έκθεση!

29 / 05 / 2017

Η Έκθεση διδάσκεται από το δημοτικό και παρόλα αυτά, ένα μεγάλο ποσοστό υποψηφίων γράφει στις Πανελλήνιες κάτω από την βάση. Τι μπορούμε να κάνουμε για να το αποφύγουμε αυτό;

Πως να γράψω σωστά μια πηγή στην ιστορία;

22 / 05 / 2017

Από Δ΄Δημοτικού, μέχρι Γ΄Λυκείου τα παιδιά διαβάζουν βιβλία ιστορίας γεμάτα πηγές. Γιατί όμως όταν καλούνται να αναλύσουν πηγή, αντιμετωπίζουν μεγάλη δυσκολία;

Αναδυόμενος γραμματισμός: πώς μαθαίνουμε ανάγνωση και γραφή;

26 / 03 / 2017

Εσείς ξέρατε ότι η εκμάθηση της γραφής και της ανάγνωσης ξεκινά πολύ πριν την Α’ δημοτικού με βιωματικό τρόπο;

Τα 8 "βήματα" προς το άριστα στα Αρχαία!

03 / 06 / 2017

Το καλοκαιράκι ξεκίνησε, οι Πανελλήνιες είναι μια ανάσα μακρυά και οι υποψήφιοι των Πανελληνίων ετοιμάζονται για την εξέταση των αρχαίων. Πώς μπορούμε να τους βοηθήσουμε;

Πώς να προετοιμαστώ για τις Πανελλήνιες;

11 / 04 / 2017

Το πιο σταθερό παράπονο των υποψηφίων για πανελλήνιες είναι ότι δε ξέρουν πώς να διαβάσουν. Συχνά, η Γ΄ Λυκείου είναι η πρώτη επαφή των περισσοτέρων με το απαιτητικό διάβασμα και νιώθουν να πνίγονται. Άραγε, πώς μπορούμε να βοηθήσουμε;

10 τρόποι για πειθαρχία στην τάξη. Εσείς τους ξέρατε;

16 / 08 / 2016

Παίρνουμε επτά 45λεπτα μαθήματα, 20+ μαθητές, μια μικρή σχολική τάξη & έναν δάσκαλο ή μια δασκάλα. Ανακινούμε καλά και ελπίζουμε η σχολική μέρα να προχωρήσει χωρίς μεγάλες δυσκολίες. Όνειρο θερινής νυκτός ή εφικτός στόχος;

Βρείτε μας στα Social!

Τελευταία Άρθρα

Γονείς και παιδίΠρώτη φορά στο Δημοτικό. Και τώρα τι;

Η Α’ Δημοτικού είναι μια ενδιαφέρουσα και πολύ σημαντική χρονιά για τους μικρούς μαθητές, αφού θέτει τις βάσεις για την σχολική πορεία τους. Άραγε, πως θα μπορούσε να γίνει ευκολότερη;

08 / 10 / 2020

ΠαιδαγωγικήΣκέψεις με αφορμή την Παγκόσμια Ημέρα Αναλφαβητισμού

Η 8η Σεπτεμβρίου καθιερώθηκε ως η Διεθνής Ημέρα για την Εξάλειψη του Αναλφαβητισμού το 1965  με πρωτοβουλία της UNESCO, κατά τη διάρκειας της Συνόδου της Τεχεράνης. Από το 1966, γιορτάζεται κάθε χρόνο την ημερομηνία αυτή.

16 / 09 / 2020

ΠαιδαγωγικήΤι θα έλεγαν για την πανδημία ο Αριστοτέλης, ο Πλάτωνας και άλλοι 9 φιλόσοφοι;

Το έτος 2020 θα ήταν η χρονιά μας, ή έτσι τουλάχιστον νομίζαμε αρκετοί από εμάς.

23 / 08 / 2020

ΠαιδαγωγικήΤι σημαίνει η "αποτυχία" στις πανελλαδικές εξετάσεις;

Με την έκδοση των αποτελεσμάτων, οι υποψήφιοι κληρονομούν μια "ταμπέλα". Πολλοί πέτυχαν, κάποιοι είναι οι πρώτοι των πρώτων και κάμποσοι θεωρούνται πως απέτυχαν. Άραγε πόση σχέση έχουν οι έννοιες της αποτυχίας και της επιτυχίας με τους βαθμούς;

20 / 07 / 2020

ΠαιδαγωγικήΤι να δηλώσω στο μηχανογραφικό; 10 βήματα επιτυχίας

Λίγες μέρες έχουν μείνει για την ολοκλήρωση της κατάθεσης μηχανογραφικών αλλά ποτέ δεν είναι αργά για μερικές συμβουλές. Άλλωστε, ποτέ δεν ξέρεις ποιος μπορεί να βοηθηθεί.

14 / 07 / 2020