Σπουδαίοι διανοητές: Γαλιλαίος

08 / 11 / 2016 Ευαγγελία Ευσταθιάδου
Image

Ο Γαλιλαίος ήταν πιστός Καθολικός αλλά τα βάλε με την εκκλησία. Σπουδαίος επιστήμονας αλλά κακός δάσκαλος. Άνθρωπος δύσκολος και αμφιλεγόμενος αλλά με λαμπρή επιστημονική πορεία.

Ο Γαλιλαίος Γαλιλέι αναφέρεται ως ο πατέρας της σύγχρονης Αστρονομίας, αφού ανάμεσα σε άλλα, ανακάλυψε ότι η Γη και οι πλανήτες στρέφονται γύρω από τον  Ήλιο. Η ανακάλυψη του όμως, ήταν αντίθετη με την μέχρι τότε αντίληψη ότι η Γη είναι ακίνητη και ο Ήλιος κινείται γύρω της. Η ηλιοκεντρική του θεωρία πολεμήθηκε σφόδρα από τους αριστοτελικούς επιστήμονες του Πανεπιστημίου της Πάδοβα που έφτασαν να τον κατηγορήσουν στις εκκλησιαστικές αρχές.

 

Έτσι, ο Γαλιλαίος δικάστηκε από την Ιερά Εξέταση και αναγκάστηκε να απαρνηθεί τις πεποιθήσεις του, για να γλιτώσει την καταδίκη εις θάνατον. Ο θρύλος λέει ότι φεύγοντας από την αίθουσα είπε την φράση «Και όμως γυρίζει». Αυτό μάλλον δεν έγινε ποτέ, αφού αν το άκουγαν οι δικαστές θα καταδικαζόταν σίγουρα σε θάνατο. Ωστόσο, αφορίστηκε και καταδικάστηκε σε κατ΄ οίκον περιορισμό για την υπόλοιπη ζωή του.

 

Εκατό χρόνια μετὰ τον θάνατο του, μετέφεραν τα οστά του στο Καθεδρικό Ναό του Τιμίου Σταυρού και τα τοποθέτησαν ανάμεσα στα ταφικά μνημεία του Μιχαήλ Αγγέλου και του Μακιαβέλλι. Όμως, ένας μεγάλος θαυμαστής του ήθελε να κρατήσει ενθύμιο και έκοψε το μεσαίο δάκτυλο του δεξιού χεριού από τον Γαλιλαίο. Το δάκτυλο βρέθηκε αργότερα, και πλέον εκτίθεται στο Μουσείο Φυσικής Ιστορίας της Φλωρεντίας, σε όρθια θέση, δείχνοντας προς την Ρώμη.

 

Παρόλη την ευφυία του, δεν ήταν σπουδαίος δάσκαλος. Μάλιστα, έχασε την θέση του καθηγητή μαθηματικών στο Πανεπιστήμιο της Πίζα γιατί ηταν δύσκολος στην συνεργασία και φερόταν άσχημα στους φοιτητές.

 

Το 1992, η Καθολική Εκκλησία αποκατέστησε το όνομα του.

 

NaN

("Η δίκη του Γαλιλαίου", Tony- Robert Fleury)

Ευαγγελία Ευσταθιάδου

Η Εύα ζει στην Θεσσαλονίκη και σπούδασε στο Αριστοτέλειο Πανεπιστήμιο, όχι μία, όχι δυο αλλά τρεις φορές. Πλέον, είναι απόφοιτη της Φιλολογίας, του Παιδαγωγικού Δημοτικής Εκπαίδευσης και του μεταπτυχιακού «Επιστήμες της αγωγής- τεχνολογίες μάθησης». Επιδιώκει την επιμόρφωση σχετικά με την γλωσσική διδασκαλία και την εφαρμογή των νέων τεχνολογιών στην εκπαίδευση. Επίσης, είναι εθελόντρια σε δυο αγαπημένους θεσμούς, το Φεστιβάλ Κινηματογράφου Θεσσαλονίκης και το Open House.

Εργάζεται ως εκπαιδευτικός του ιδιωτικού τομέα επί σειρά ετών.

Τα 12 "κλειδιά" του άριστα στην Έκθεση!

29 / 05 / 2017

Η Έκθεση διδάσκεται από το δημοτικό και παρόλα αυτά, ένα μεγάλο ποσοστό υποψηφίων γράφει στις Πανελλήνιες κάτω από την βάση. Τι μπορούμε να κάνουμε για να το αποφύγουμε αυτό;

Πως να γράψω σωστά μια πηγή στην ιστορία;

22 / 05 / 2017

Από Δ΄Δημοτικού, μέχρι Γ΄Λυκείου τα παιδιά διαβάζουν βιβλία ιστορίας γεμάτα πηγές. Γιατί όμως όταν καλούνται να αναλύσουν πηγή, αντιμετωπίζουν μεγάλη δυσκολία;

Αναδυόμενος γραμματισμός: πώς μαθαίνουμε ανάγνωση και γραφή;

26 / 03 / 2017

Εσείς ξέρατε ότι η εκμάθηση της γραφής και της ανάγνωσης ξεκινά πολύ πριν την Α’ δημοτικού με βιωματικό τρόπο;

Γνωρίζετε το σύνδρομο του Πίτερ Παν;

21 / 06 / 2017

«Όλα τα παιδιά μεγαλώνουν, εκτός από ένα». Με αυτή τη φράση ξεκινάει το παραμύθι του Πίτερ Παν, του αιώνιου έφηβου που φοράει πράσινα ρούχα και ζει στη χώρα του «Ποτέ».

12 φράσεις που δεν πρέπει να λέμε στα παιδιά μας

29 / 07 / 2017

Όλοι ξέρουμε οτι οι γονείς επαναλαμβάνουν ατάκες όπως "να πάρεις ζακέτα" ή "πάρε τηλέφωνο μόλις φθάσεις". Άραγε, υπάρχουν φράσεις που δεν πρέπει να λέμε στα παιδιά μας;

76 ιδέες για δημιουργικό καλοκαίρι με τα παιδιά

11 / 07 / 2017

Το καλοκαίρι ξεκίνησε, οι περισσότερες εξωσχολικές δραστηριότητες τελείωσαν και οι γονείς ψάχνουν ιδέες για δημιουργικό χρόνο με το παιδί τους. Υπάρχουν λύσεις;

Βρείτε μας στα Social!

Τελευταία Άρθρα

Γονείς και παιδίΓονείς και Αυτισμός : ο δρόμος ο λιγότερο ταξιδεμένος

Οι «ιστορίες της διπλανής πόρτας» είναι συνήθως ιστορίες απλές- σύνθετες, κοινές-σπάνιες, αστείες-τραγικές, ευχάριστες-επώδυνες που αφορούν άλλους ανθρώπους μέχρι τη στιγμή που κάποια «ιστορία» θα χτυπήσει και τη δική μας πόρτα.

09 / 09 / 2018

ΠαιδαγωγικήΚι αν δεν περάσω στις Πανελλήνιες;

Εν αναμονή των αποτελεσμάτων, επικρατεί το άγχος μιας ενδεχόμενης "αποτυχίας”. Είναι όμως “αποτυχία” ο αποκλεισμός από το Πανεπιστήμιο, ή απλώς μια χαμένη μάχη;

25 / 08 / 2018

ΔιδακτικήΠροετοιμασία Πανελληνίων: 8 συμβουλές για τους υποψηφίους

Επάγγελμα: μαθητής. Στόχος: Πανελλήνιες. Αντέχεις;

23 / 08 / 2018

ΠαιδαγωγικήΤι θα έλεγα σε έναν πρωτοετή φοιτητή;

Ο χρόνος μετράει ήδη αντίστροφα: σε λίγες μέρες θα ξέρουμε που πέρασαν όσοι έδιναν Πανελλήνιες και οι νέες φουρνιές πρωτοετών θα είναι έτοιμες. Άραγε, τι θα μπορούσαμε να τους προτείνουμε για αυτό το νέο κεφάλαιο που ξεκινούν με τόση όρεξη;

08 / 08 / 2018

ΠαιδαγωγικήΓιατί η Ελλάδα διώχνει τα παιδιά της;

Ένας από τους βασικούς «κανόνες» της Ελληνικής Εκπαίδευσης, είναι η προετοιμασία των νέων για την αγορά εργασίας. Η προετοιμασία τους για το αύριο, ένα αύριο που θα κάνουν «τα όνειρα τους πραγματικότητα».

26 / 07 / 2018