Σπουδαίοι διανοητές: Νεύτωνας

24 / 11 / 2016 Ευαγγελία Ευσταθιάδου
Image

Πολύ συχνά υποθέτουμε ότι κάποιος έξυπνος, χαρισματικός άνθρωπος θα μπορεί ή έστω θα θέλει να διδάξει τις γνώσεις του στους άλλους. Και όμως, η ιστορία μας διδάσκει πως αυτό δεν ισχύει πάντα!

Ο Ισαάκ Νιούτον διατύπωσε τους τρεις νόμους της κίνησης, τον νόμο της βαρύτητας και υπήρξε πρωτοπόρος στα σύγχρονα μαθηματικά. Έγινε καθηγητής πανεπιστημίου, εντάχθηκε στη Βασιλική Εταιρεία του Λονδίνου, έγινε ιππότης και το όνομα του έμεινε αιώνιο.

 

Και όμως, όταν δίδασκε, σπανίως είχε ακροατήριο και συχνά αναγκαζόταν να φύγει από την αίθουσα γιατί δεν εμφανιζόταν κανείς.

 

Όταν γεννήθηκε ο Νεύτωνας, ο πατέρας του είχε ήδη πεθάνει και τρία χρόνια μετά η μητέρα του τον άφησε στην γιαγιά του για να πάει να ζήσει με τον καινούριο σύζυγο. Επέστρεψε χρόνια αργότερα, μετὰ τον θάνατο του πατριού, αλλά ο Ισαάκ δεν την συγχώρησε ποτε.

 

Μάλιστα, είχε ένα τετράδιο που κατέγραφε τις αμαρτίες του και συχνά σημείωνε την μνησικακία που ένιωθε προς την μητέρα του. Μεγαλώνοντας, έγινε στρυφνός, αντικοινωνικός και ποτέ δεν επιδίωξε να είναι συμπαθής.

 

Αυτός είναι άλλωστε και ο λόγος που είχε άδεια ακροατήρια, αφού δεν τον ενδιέφερε να εκλαϊκεύσει τις διαλέξεις του, για να γίνουν κατανοητές από τους νεαρούς φοιτητές του!

 

Επίσης, ο Νεύτωνας έγραψε ή μετέφρασε ένα εκατομμύριο λέξεις σχετικές με την αλχημεία και άφησε σημαντικά χειρόγραφα με πληροφορίeς για αλχημικές ουσίες και διαδικασίες.

 

Όσο για την ιστορία με το μήλο που τον ενέπνευσε για ασχοληθεί με την βαρύτητα, είναι μάλλον μια χαριτωμένη διήγηση που χρησιμοποιούσε για να εξηγήσει την θεωρεία του, παρά υπαρκτό γεγονός.

 

Κλείνοντας, δεν θα μπορούσαμε να μην αναφερθούμε στην ιστορική φράση "Newton, verzeih’ mir", δηλαδή    «Newton, συγχώρεσέ με».

 

Όταν ο Αϊνστάιν εργαζόταν πάνω στην θεωρία της σχετικότητας, συνειδητοποιήσε ότι η θεωρία του διορθώνει τον νευτώνειο νόμο της βαρύτητας. Ήταν τέτοιο το σοκ του που στα απομνημονεύματα του ζητάει συγχώρεση από τον σπουδαίο προκάτοχο του!

 

Ο Νεύτωνας, γνώρισε μεγάλη αποδοχή όσο ζούσε και στην κηδεία του ήρθε όλη η αριστοκρατία της Αγγλίας.

 

Ο ορφανός γιός του αγρότη με τις τεράστιες διανοητικές ικανότητες, τάφηκε με τιμές στο Westminster Abbey και το υπέροχο επιτάφειο μνημείο του συνοψίζει όλες τις επιστημονικές του ανακαλύψεις. 

 

NaN

 

Ευαγγελία Ευσταθιάδου

Η Εύα ζει στην Θεσσαλονίκη και σπούδασε στο Αριστοτέλειο Πανεπιστήμιο, όχι μία, όχι δυο αλλά τρεις φορές. Πλέον, είναι απόφοιτη της Φιλολογίας, του Παιδαγωγικού Δημοτικής Εκπαίδευσης και τελειόφοιτη του μεταπτυχιακού «Επιστήμες της αγωγής- τεχνολογίες μάθησης». Επιδιώκει την επιμόρφωση σχετικά με την γλωσσική διδασκαλία και την εφαρμογή των νέων τεχνολογιών στην εκπαίδευση. Επίσης, είναι εθελόντρια σε δυο αγαπημένους θεσμούς, το Φεστιβάλ Κινηματογράφου Θεσσαλονίκης και το Open House.

Εργάζεται ως εκπαιδευτικός του ιδιωτικού τομέα επί σειρά ετών.

Τα 12 "κλειδιά" του άριστα στην Έκθεση!

29 / 05 / 2017

Η Έκθεση διδάσκεται από το δημοτικό και παρόλα αυτά, ένα μεγάλο ποσοστό υποψηφίων γράφει στις Πανελλήνιες κάτω από την βάση. Τι μπορούμε να κάνουμε για να το αποφύγουμε αυτό;

Πως να γράψω σωστά μια πηγή στην ιστορία;

22 / 05 / 2017

Από Δ΄Δημοτικού, μέχρι Γ΄Λυκείου τα παιδιά διαβάζουν βιβλία ιστορίας γεμάτα πηγές. Γιατί όμως όταν καλούνται να αναλύσουν πηγή, αντιμετωπίζουν μεγάλη δυσκολία;

Αναδυόμενος γραμματισμός: πώς μαθαίνουμε ανάγνωση και γραφή;

26 / 03 / 2017

Εσείς ξέρατε ότι η εκμάθηση της γραφής και της ανάγνωσης ξεκινά πολύ πριν την Α’ δημοτικού με βιωματικό τρόπο;

Γνωρίζετε το σύνδρομο του Πίτερ Παν;

21 / 06 / 2017

«Όλα τα παιδιά μεγαλώνουν, εκτός από ένα». Με αυτή τη φράση ξεκινάει το παραμύθι του Πίτερ Παν, του αιώνιου έφηβου που φοράει πράσινα ρούχα και ζει στη χώρα του «Ποτέ».

12 φράσεις που δεν πρέπει να λέμε στα παιδιά μας

29 / 07 / 2017

Όλοι ξέρουμε οτι οι γονείς επαναλαμβάνουν ατάκες όπως "να πάρεις ζακέτα" ή "πάρε τηλέφωνο μόλις φθάσεις". Άραγε, υπάρχουν φράσεις που δεν πρέπει να λέμε στα παιδιά μας;

76 ιδέες για δημιουργικό καλοκαίρι με τα παιδιά

11 / 07 / 2017

Το καλοκαίρι ξεκίνησε, οι περισσότερες εξωσχολικές δραστηριότητες τελείωσαν και οι γονείς ψάχνουν ιδέες για δημιουργικό χρόνο με το παιδί τους. Υπάρχουν λύσεις;

Βρείτε μας στα Social!

Τελευταία Άρθρα

Γονείς και παιδίΔυσλειτουργικές συμπεριφορές παιδιών: πρόβλημα ή αγγελιοφόροι μηνυμάτων και λύσεων;

Πολύ συχνά στις οικογενειακές ιστορίες λέμε, ακούμε, πιστεύουμε ότι "το παιδί μου έχει πρόβλημα", "ο τάδε είναι επιθετικός» «δεν μπορώ να τον οριοθετήσω», «όλο προβλήματα μου δημιουργεί» κτλ.

05 / 06 / 2018

ΔιδακτικήΠανελλήνιες: 8 βήματα για να γράψετε άριστα την περίληψη στην Έκθεση

Η πιο κλασσική άσκηση στο μάθημα της Νεοελληνικής Γλώσσας είναι παράλληλα η πιο τρομαχτική Άραγε τι μπορούμε να κάνουμε για να τα πάμε καλά;

11 / 04 / 2018

ΔιδακτικήΠανελλήνιες: τι πρέπει να αλλάξει στο μάθημα της Έκθεσης;

Αν είχατε ένα τζίνι που μπορεί να αλλάξει κάτι στην παιδεία, τι θα ζητούσατε για το μάθημα της Έκθεσης;

18 / 03 / 2018

ΔιδακτικήΜάθετε μια ξένη γλώσσα απο την άνεση του σπιτιού σας: Η εκπαίδευση στην εποχή του διαδικτύου

Η πιο συνηθισμένη ανάμνηση των παιδικών μας χρόνων είναι οι ατέλειωτες ώρες στο φροντιστήριο αγγλικών. Τα φροντιστήρια καλά κρατούν, αλλά πλέον υπάρχουν και εναλλακτικοί τρόποι μάθησης. Θα δοκιμάζατε να μάθετε μια γλώσσα μέσω διαδικτυακών μαθημάτων;

14 / 02 / 2018

Εκπαιδευτικά Νέα"Τσάντα στο σχολείο": καινοτομία ή κοροϊδία;

Η “τσάντα στο σχολείο” είναι ένα νέο πρόγραμμα που ξεκίνησε τον Ιανουάριο του 2018 σε όλα τα Δημοτικά Σχολεία της χώρας. Προωθείται ως καινοτόμα δράση, ποια είναι όμως η αλήθεια;

04 / 02 / 2018