Η ώρα του μηχανογραφικού: τι να δηλώσω;

06 / 07 / 2018 Χρυσούλα Ευγενίδου
Image

Τελείωσαν οι πανελλήνιες, μαζί και η σχολική χρονιά. Για κάποιους έκλεισε με χαμόγελα, για κάποιους άλλους με ανεκπλήρωτες προσδοκίες, ενώ υπάρχουν και αυτοί που προσπάθησαν πολύ αλλά η τύχη δεν τους έκλεισε το μάτι.

Δε θα χρησιμοποιήσω τις λέξεις επιτυχημένη/ αποτυχημένη χρονιά γιατί πολύ απλά είστε 18 ετών και έχετε όλα τα χρόνια μπροστά σας να πετύχετε τα όνειρα σας,  αν όχι με τη πρώτη τότε με την δεύτερη ή με τη τρίτη. Άλλωστε, εξετάσεις δίνουμε καθημερινά στην ζωή μας.

Οι εξετάσεις δόθηκαν και αφού καταλάγιασε λίγο ο απόηχος των βαθμολογιών και των στατιστικών μέσα στο μυαλό όλων των υποψηφίων πλανάται η ερώτηση : “τι να δηλώσω ;”

 

Σας παραθέτω λοιπόν μερικές συμβουλές για τη συμπλήρωση του μηχανογραφικού σας που ακολούθησα και εγώ όταν βρισκόμουν στη θέση του υποψηφίου:

 

1) Μη διστάσεις να δηλώσεις τις σχολές που “γουστάρεις”. Μπορεί να είναι υψηλόβαθμες, μπορεί να μην την «πιάνεις», αυτό που μετράει όμως είναι τι πραγματικά θέλεις. Επομένως σκέψου τις κλίσεις,τα ενδιαφέροντα και τις  προτιμήσεις σου κ μετά συμπλήρωσε ανάλογα το μηχανογραφικό.

 

2) Ξεκίνα από τις υψηλόβαθμες και στη συνέχεια να ακολουθούν οι χαμηλόβαθμες από τη πιο κοντινή πόλη μέχρι τη πιο μακρινή. Μπορεί οι μεγαλούπολεις να είναι κατάλληλες για φοιτητική ζωή, σκέψου όμως τα οικονομικά δεδομένα της οικογένεια σου. Μη ξεχνάς : «όσο πιο κοντά η μαμά τόσο καλύτερα».

 

3) Ακούς καθημερινά για πτώση ή για άνοδο των βάσεων; Κλείσε τη τηλεόραση! Οι προβλέψεις για τις βάσεις δε θα πρέπει να αποτελούν κριτήριο επιλογής και κατάταξης των σχολών στο μηχανογραφικό. Είναι μόνο προβλέψεις! Και μη ξεχνάς ότι φέτος αυξάνεται ο αριθμός των υποψηφίων κατά 7000.

 

4) Ανοίγεις το μηχανογραφικό και βλέπεις σχολές με «άγνωστο» τίτλο . Κάθε μέρα είσαι στο Ίντερνετ, κάνε λοιπόν ένα παραπάνω κλικ. Πληκτρολόγησε τη σχολη που σου αρέσει , δες το πρόγραμμα σπουδών, τα μαθήματα, τα εργαστήρια, ψάξε για τις προοπτικές και για τους νέους ορίζοντες που μπορεί να ανοίξεις  και βέβαια δέξου τις συμβουλές των καθηγητών σου, που είναι πάντα δίπλα σου.

 

5) Μην ακούς τους φίλους σου. Ναι, ωραία θα ήταν να είστε στην ίδια πόλη , θα είναι όμως εξίσου ωραία να τους επισκέπτεσαι και να αλλάζεις παραστάσεις. Επίσης, κάθε οικογενειακό υπόβαθρο  και κάθε προσωπικότητα είναι διαφορετικά γιαυτό δες τι ταιριάζει σε σένα, χωρίς να επηρεάζεσαι από τους φίλους σου.

6) Δήλωσε όσες πιο πολλές σχολές μπορείς ώστε να αυξήσεις τη πιθανότητα να είσαι φοιτητής του χρόνου και να έχεις μια κατοχυρωμένη θέση. Αν δεις ότι δε σου αρέσει τότε έχεις πάντα την επιλογή να δοκιμάσεις ξανά ή να κάνεις 10%.

 

7) Μη λησμονήσεις να εκτυπώσεις ή να αποθηκεύσεις το οριστικοποιημένο μηχανογραφικό.

Τα καλύτερα είναι μπροστά σου, καλή επιτυχία!

Χρυσούλα Ευγενίδου

Η Χρύσουλα Ευγενίδου, κατάγεται από τη Κομοτηνή και τα τελευταία χρόνια μένει στην όμορφη πόλη της Ξάνθης. Αποφοίτησε από το τμήμα Φυσικής (Α.Π.Θ) με ειδίκευση στην Υπολογιστική Φυσική και απέκτησε μεταπτυχιακό δίπλωμα στη «Περιβαλλοντική Μηχανική & Επιστήμη»(Πολυτεχνείο Ξάνθης). Σήμερα, ασχολείται με την εκπαίδευση, διδάσκοντας φυσική και χημεία σε μαθητές Γυμνασίου και Λυκείου. Επίσης παρακολουθεί σεμινάρια Ειδικής Αγωγής και Διδακτικής, ενώ τα Σαββατοκύριακα είναι διαιτητής σε ερασιτεχνικές κατηγορίες του νομού και σε εθνικές κατηγορίες.

Τα 12 "κλειδιά" του άριστα στην Έκθεση!

29 / 05 / 2017

Η Έκθεση διδάσκεται από το δημοτικό και παρόλα αυτά, ένα μεγάλο ποσοστό υποψηφίων γράφει στις Πανελλήνιες κάτω από την βάση. Τι μπορούμε να κάνουμε για να το αποφύγουμε αυτό;

Πως να γράψω σωστά μια πηγή στην ιστορία;

22 / 05 / 2017

Από Δ΄Δημοτικού, μέχρι Γ΄Λυκείου τα παιδιά διαβάζουν βιβλία ιστορίας γεμάτα πηγές. Γιατί όμως όταν καλούνται να αναλύσουν πηγή, αντιμετωπίζουν μεγάλη δυσκολία;

10 τρόποι για πειθαρχία στην τάξη. Εσείς τους ξέρατε;

16 / 08 / 2016

Παίρνουμε επτά 45λεπτα μαθήματα, 20+ μαθητές, μια μικρή σχολική τάξη & έναν δάσκαλο ή μια δασκάλα. Ανακινούμε καλά και ελπίζουμε η σχολική μέρα να προχωρήσει χωρίς μεγάλες δυσκολίες. Όνειρο θερινής νυκτός ή εφικτός στόχος;

Τα 8 "βήματα" προς το άριστα στα Αρχαία!

03 / 06 / 2017

Το καλοκαιράκι ξεκίνησε, οι Πανελλήνιες είναι μια ανάσα μακρυά και οι υποψήφιοι των Πανελληνίων ετοιμάζονται για την εξέταση των αρχαίων. Πώς μπορούμε να τους βοηθήσουμε;

Πώς να προετοιμαστώ για τις Πανελλήνιες;

11 / 04 / 2017

Το πιο σταθερό παράπονο των υποψηφίων για πανελλήνιες είναι ότι δε ξέρουν πώς να διαβάσουν. Συχνά, η Γ΄ Λυκείου είναι η πρώτη επαφή των περισσοτέρων με το απαιτητικό διάβασμα και νιώθουν να πνίγονται. Άραγε, πώς μπορούμε να βοηθήσουμε;

Αναδυόμενος γραμματισμός: πώς μαθαίνουμε ανάγνωση και γραφή;

26 / 03 / 2017

Εσείς ξέρατε ότι η εκμάθηση της γραφής και της ανάγνωσης ξεκινά πολύ πριν την Α’ δημοτικού με βιωματικό τρόπο;

Βρείτε μας στα Social!

Τελευταία Άρθρα

Εκπαιδευτικά ΝέαΓιατί κατρακύλησαν οι βάσεις της φιλοσοφικής;

Πριν λίγες μέρες ανακοινώθηκαν οι βαθμοί και έγινε μεγάλο σούσουρο για τις βάσεις των τμημάτων της Φιλοσοφικής. Άραγε πέσαμε από τα σύννεφα ή ήταν κοινό μυστικό ότι εκεί θα καταλήγαμε;

10 / 08 / 2024

Γονείς και παιδίΤι να δηλώσω στο μηχανογραφικό;

Είμαστε λίγες μέρες πριν την έναρξη των πανελλαδικών και διάφορες ερωτήσεις βασανίζουν σταθερά τους υποψηφίους, ακόμα και τους πιο κατασταλαγμένος. Ποια σχολή να διαλέξω; Ποιο πανεπιστήμιο; Σίγουρα διάλεξα σωστά; Και αν τελικά δεν μου αρέσει;

25 / 05 / 2024

ΔιδακτικήΤις πταίει με το μάθημα της Έκθεσης;

Μπήκε ο Γενάρης και μαζί με τα πρώτα χιόνια, ξεκίνησε η δεύτερη φάση της εντατικής προετοιμασίας των υποψηφίων για τις Πανελλαδικές. Θα μπορούσαμε να πούμε πολλά για τον θεσμό των εξετάσεων, αλλά σήμερα θα ασχοληθούμε με το αγαπημένο μάθημα της Έκθεσης.

21 / 01 / 2024

Γονείς και παιδίΠρώτη φορά στο Δημοτικό. Και τώρα τι;

Η Α’ Δημοτικού είναι μια ενδιαφέρουσα και πολύ σημαντική χρονιά για τους μικρούς μαθητές, αφού θέτει τις βάσεις για την σχολική πορεία τους. Άραγε, πως θα μπορούσε να γίνει ευκολότερη;

08 / 10 / 2020

ΠαιδαγωγικήΣκέψεις με αφορμή την Παγκόσμια Ημέρα Αναλφαβητισμού

Η 8η Σεπτεμβρίου καθιερώθηκε ως η Διεθνής Ημέρα για την Εξάλειψη του Αναλφαβητισμού το 1965  με πρωτοβουλία της UNESCO, κατά τη διάρκειας της Συνόδου της Τεχεράνης. Από το 1966, γιορτάζεται κάθε χρόνο την ημερομηνία αυτή.

16 / 09 / 2020