Η ώρα του μηχανογραφικού: τι να δηλώσω;

06 / 07 / 2018 Χρυσούλα Ευγενίδου
Image

Τελείωσαν οι πανελλήνιες, μαζί και η σχολική χρονιά. Για κάποιους έκλεισε με χαμόγελα, για κάποιους άλλους με ανεκπλήρωτες προσδοκίες, ενώ υπάρχουν και αυτοί που προσπάθησαν πολύ αλλά η τύχη δεν τους έκλεισε το μάτι.

Δε θα χρησιμοποιήσω τις λέξεις επιτυχημένη/ αποτυχημένη χρονιά γιατί πολύ απλά είστε 18 ετών και έχετε όλα τα χρόνια μπροστά σας να πετύχετε τα όνειρα σας,  αν όχι με τη πρώτη τότε με την δεύτερη ή με τη τρίτη. Άλλωστε, εξετάσεις δίνουμε καθημερινά στην ζωή μας.

Οι εξετάσεις δόθηκαν και αφού καταλάγιασε λίγο ο απόηχος των βαθμολογιών και των στατιστικών μέσα στο μυαλό όλων των υποψηφίων πλανάται η ερώτηση : “τι να δηλώσω ;”

 

Σας παραθέτω λοιπόν μερικές συμβουλές για τη συμπλήρωση του μηχανογραφικού σας που ακολούθησα και εγώ όταν βρισκόμουν στη θέση του υποψηφίου:

 

1) Μη διστάσεις να δηλώσεις τις σχολές που “γουστάρεις”. Μπορεί να είναι υψηλόβαθμες, μπορεί να μην την «πιάνεις», αυτό που μετράει όμως είναι τι πραγματικά θέλεις. Επομένως σκέψου τις κλίσεις,τα ενδιαφέροντα και τις  προτιμήσεις σου κ μετά συμπλήρωσε ανάλογα το μηχανογραφικό.

 

2) Ξεκίνα από τις υψηλόβαθμες και στη συνέχεια να ακολουθούν οι χαμηλόβαθμες από τη πιο κοντινή πόλη μέχρι τη πιο μακρινή. Μπορεί οι μεγαλούπολεις να είναι κατάλληλες για φοιτητική ζωή, σκέψου όμως τα οικονομικά δεδομένα της οικογένεια σου. Μη ξεχνάς : «όσο πιο κοντά η μαμά τόσο καλύτερα».

 

3) Ακούς καθημερινά για πτώση ή για άνοδο των βάσεων; Κλείσε τη τηλεόραση! Οι προβλέψεις για τις βάσεις δε θα πρέπει να αποτελούν κριτήριο επιλογής και κατάταξης των σχολών στο μηχανογραφικό. Είναι μόνο προβλέψεις! Και μη ξεχνάς ότι φέτος αυξάνεται ο αριθμός των υποψηφίων κατά 7000.

 

4) Ανοίγεις το μηχανογραφικό και βλέπεις σχολές με «άγνωστο» τίτλο . Κάθε μέρα είσαι στο Ίντερνετ, κάνε λοιπόν ένα παραπάνω κλικ. Πληκτρολόγησε τη σχολη που σου αρέσει , δες το πρόγραμμα σπουδών, τα μαθήματα, τα εργαστήρια, ψάξε για τις προοπτικές και για τους νέους ορίζοντες που μπορεί να ανοίξεις  και βέβαια δέξου τις συμβουλές των καθηγητών σου, που είναι πάντα δίπλα σου.

 

5) Μην ακούς τους φίλους σου. Ναι, ωραία θα ήταν να είστε στην ίδια πόλη , θα είναι όμως εξίσου ωραία να τους επισκέπτεσαι και να αλλάζεις παραστάσεις. Επίσης, κάθε οικογενειακό υπόβαθρο  και κάθε προσωπικότητα είναι διαφορετικά γιαυτό δες τι ταιριάζει σε σένα, χωρίς να επηρεάζεσαι από τους φίλους σου.

6) Δήλωσε όσες πιο πολλές σχολές μπορείς ώστε να αυξήσεις τη πιθανότητα να είσαι φοιτητής του χρόνου και να έχεις μια κατοχυρωμένη θέση. Αν δεις ότι δε σου αρέσει τότε έχεις πάντα την επιλογή να δοκιμάσεις ξανά ή να κάνεις 10%.

 

7) Μη λησμονήσεις να εκτυπώσεις ή να αποθηκεύσεις το οριστικοποιημένο μηχανογραφικό.

Τα καλύτερα είναι μπροστά σου, καλή επιτυχία!

Χρυσούλα Ευγενίδου

Η Χρύσουλα Ευγενίδου, κατάγεται από τη Κομοτηνή και τα τελευταία χρόνια μένει στην όμορφη πόλη της Ξάνθης. Αποφοίτησε από το τμήμα Φυσικής (Α.Π.Θ) με ειδίκευση στην Υπολογιστική Φυσική και απέκτησε μεταπτυχιακό δίπλωμα στη «Περιβαλλοντική Μηχανική & Επιστήμη»(Πολυτεχνείο Ξάνθης). Σήμερα, ασχολείται με την εκπαίδευση, διδάσκοντας φυσική και χημεία σε μαθητές Γυμνασίου και Λυκείου. Επίσης παρακολουθεί σεμινάρια Ειδικής Αγωγής και Διδακτικής, ενώ τα Σαββατοκύριακα είναι διαιτητής σε ερασιτεχνικές κατηγορίες του νομού και σε εθνικές κατηγορίες.

Τα 12 "κλειδιά" του άριστα στην Έκθεση!

29 / 05 / 2017

Η Έκθεση διδάσκεται από το δημοτικό και παρόλα αυτά, ένα μεγάλο ποσοστό υποψηφίων γράφει στις Πανελλήνιες κάτω από την βάση. Τι μπορούμε να κάνουμε για να το αποφύγουμε αυτό;

Πως να γράψω σωστά μια πηγή στην ιστορία;

22 / 05 / 2017

Από Δ΄Δημοτικού, μέχρι Γ΄Λυκείου τα παιδιά διαβάζουν βιβλία ιστορίας γεμάτα πηγές. Γιατί όμως όταν καλούνται να αναλύσουν πηγή, αντιμετωπίζουν μεγάλη δυσκολία;

Αναδυόμενος γραμματισμός: πώς μαθαίνουμε ανάγνωση και γραφή;

26 / 03 / 2017

Εσείς ξέρατε ότι η εκμάθηση της γραφής και της ανάγνωσης ξεκινά πολύ πριν την Α’ δημοτικού με βιωματικό τρόπο;

Γνωρίζετε το σύνδρομο του Πίτερ Παν;

21 / 06 / 2017

«Όλα τα παιδιά μεγαλώνουν, εκτός από ένα». Με αυτή τη φράση ξεκινάει το παραμύθι του Πίτερ Παν, του αιώνιου έφηβου που φοράει πράσινα ρούχα και ζει στη χώρα του «Ποτέ».

12 φράσεις που δεν πρέπει να λέμε στα παιδιά μας

29 / 07 / 2017

Όλοι ξέρουμε οτι οι γονείς επαναλαμβάνουν ατάκες όπως "να πάρεις ζακέτα" ή "πάρε τηλέφωνο μόλις φθάσεις". Άραγε, υπάρχουν φράσεις που δεν πρέπει να λέμε στα παιδιά μας;

76 ιδέες για δημιουργικό καλοκαίρι με τα παιδιά

11 / 07 / 2017

Το καλοκαίρι ξεκίνησε, οι περισσότερες εξωσχολικές δραστηριότητες τελείωσαν και οι γονείς ψάχνουν ιδέες για δημιουργικό χρόνο με το παιδί τους. Υπάρχουν λύσεις;

Βρείτε μας στα Social!

Τελευταία Άρθρα

ΠαιδαγωγικήΗ ώρα του μηχανογραφικού: τι να δηλώσω;

Τελείωσαν οι πανελλήνιες, μαζί και η σχολική χρονιά. Για κάποιους έκλεισε με χαμόγελα, για κάποιους άλλους με ανεκπλήρωτες προσδοκίες, ενώ υπάρχουν και αυτοί που προσπάθησαν πολύ αλλά η τύχη δεν τους έκλεισε το μάτι.

06 / 07 / 2018

Γονείς και παιδίΠώς να μεγαλώσουμε παιδιά με ενσυναίσθηση

"Ξέρεις πώς νιώθω;", "Εσύ δεν ένιωσες ποτέ έτσι!", " Mην μιλάς αν δεν ξέρεις!", "Έξω από τον χορό πολλά τραγούδια λες!". Φράσεις που όλοι λέμε και ακούμε καθημερινά. Διαβάζουμε όμως το μήνυμα πίσω από ταυτές ή πιστεύουμε πως απλώς είναι λόγια θυμού;

27 / 06 / 2018

Γονείς και παιδίΔυσλειτουργικές συμπεριφορές παιδιών: πρόβλημα ή αγγελιοφόροι μηνυμάτων και λύσεων;

Πολύ συχνά στις οικογενειακές ιστορίες λέμε, ακούμε, πιστεύουμε ότι "το παιδί μου έχει πρόβλημα", "ο τάδε είναι επιθετικός» «δεν μπορώ να τον οριοθετήσω», «όλο προβλήματα μου δημιουργεί» κτλ.

05 / 06 / 2018

ΔιδακτικήΠανελλήνιες: 8 βήματα για να γράψετε άριστα την περίληψη στην Έκθεση

Η πιο κλασσική άσκηση στο μάθημα της Νεοελληνικής Γλώσσας είναι παράλληλα η πιο τρομαχτική Άραγε τι μπορούμε να κάνουμε για να τα πάμε καλά;

11 / 04 / 2018

ΔιδακτικήΠανελλήνιες: τι πρέπει να αλλάξει στο μάθημα της Έκθεσης;

Αν είχατε ένα τζίνι που μπορεί να αλλάξει κάτι στην παιδεία, τι θα ζητούσατε για το μάθημα της Έκθεσης;

18 / 03 / 2018