Κι αν δεν περάσω στις Πανελλήνιες;

25 / 08 / 2018 Σταυρούλα Μασγούλη
Image

Εν αναμονή των αποτελεσμάτων, επικρατεί το άγχος μιας ενδεχόμενης "αποτυχίας”. Είναι όμως “αποτυχία” ο αποκλεισμός από το Πανεπιστήμιο, ή απλώς μια χαμένη μάχη;

Χιλιάδες υποψήφιοι περιμένουν από στιγμή σε στιγμή εναγωνίως την ανακοίνωση των βάσεων. Άραγε, σε ποιο βαθμό καθορίζει μια αξιολόγηση τεσσάρων μαθημάτων το μέλλον τους; Σαφώς, η εισαγωγή στο πανεπιστήμιο είναι η πραγμάτωση του ονείρου, η εκπλήρωση των στόχων και η ανταμοιβή για κάθε επίπονη και επίμονη προσπάθεια. Ωστόσο, η επίτευξη του στόχου, δεν είναι πάντοτε εφικτή.

 

Οι πανελλήνιες δεν καθορίζουν τη ζωή μας. Το μόνο σίγουρο είναι πως η οικονομική μας εξέλιξη και η επαγγελματική μας ιδιότητα δεν συνδέονται απαραίτητα με τις σπουδές που ακολουθούμε. Χιλιάδες τα παραδείγματα ανθρώπων που ακολούθησαν εκ διαμέτρου αντίθετη πορεία από το αντικείμενο σπουδών τους και γνώρισαν όχι μόνο την επιτυχία αλλά και την ηθική ικανοποίηση. Χιλιάδες υποψήφιοι που εισήχθησαν σε κάποιο τμήμα και δεν αποφοίτησαν ποτέ, καθώς κατά τη διάρκεια συνειδητοποίησαν ότι διάλεξαν λάθος μονοπάτι. Χιλιάδες ενεργοί φοιτητές που ακόμα αναρωτιούνται αν έχουν κάνει τη σωστή επιλογή…

 

Επομένως, όχι, δεν τελειώνει ο κόσμος με μια ενδεχόμενη αποτυχία για την εισαγωγή σε κάποιο Πανεπιστήμιο. Οχι στην ηλικία των 18.  Σε μια ηλικία που ο δρόμος προς το όνειρο δε συναντά εμπόδια. Σε μια ηλικία που κανένας δεν μπορεί να είναι απολύτως σίγουρος για τον δρόμο που θέλει να χαράξει στη ζωή του. Μια ηλικία, που η αποδέσμευση από το σχολείο δίνει την ευκαιρία να ανακαλύψουμε τον εαυτό μας, τις επιθυμίες, τα πάθη μας, τις κλίσεις μας και να χαράξουμε την πορεία της ζωής μας.

 

Ο χρόνος μετά το πέρας των Πανελληνίων, θα πρέπει είναι η πιο δημιουργική περίοδος για έναν νέο. Σ’ αυτό το διάστημα, έχει κανείς την ευκαιρία να γνωρίσει τον εαυτό του, να μετρήσει τις δυνάμεις του και να ανακαλύψει τις δυνατότητες του, να καταλάβει τι θέλει να κάνει στην  υπόλοιπη ζωή του.

 

Η εισαγωγή στο Πανεπιστήμιο δεν είναι ο μοναδικός τρόπος για να αγγίξεις το όνειρό σου. Είναι ένας δρόμος αλλά όχι ο μοναδικός. Χρειάζεται ψυχραιμία για να δεις τις διεξόδους που ανοίγονται μπροστά σου. Είτε πρόκειται για δεύτερη προσπάθεια, είτε για ιδιωτικές ή τεχνικές σχολές, είτε για όλες εκείνες τις πόρτες που θα ανοίξουν αν τις αναζητήσεις. Είναι δύσκολο να επιτύχει κάποιος στις Πανελλήνιες. Ωστόσο, είναι δυσκολότερο να καταλάβει τι θέλει να κάνει στην υπόλοιπη ζωή του. Τότε, θα βρει τον τρόπο, θα βρει την διέξοδο που χρειάζεται για να πετύχει.

 

Κι αν δε βρει τον δρόμο, θα τον χαράξει. Τον δικό του δρόμο, αυτόν που δεν συνδέεται με τις Πανελλαδικές, αλλά με τη ζωή του.

Σταυρούλα Μασγούλη

Η Σταυρούλα ζει και εργάζεται στη Θεσσαλονίκη. Είναι απόφοιτη της Κλασικής Φιλολογίας του Δημοκρίτειου Πανεπιστημίου και έχει αποκτήσει ειδίκευση στο Σχεδιασμό και Υλοποίηση Διδασκαλίας στην Ειδική Αγωγή, στο Πανεπιστήμιο Μακεδονίας. Ως φιλόλογος, είναι μέλος της φροντιστηριακής ομάδας «Περί Αγωγής» ενώ ταυτόχρονα εργάζεται στον ιδιωτικό τομέα παραδίδοντας μαθήματα. Τον ελεύθερο χρόνο της, τον αφιερώνει σε εθελοντικές δράσεις στο «Χαμόγελο του Παιδιού».

Τα 12 "κλειδιά" του άριστα στην Έκθεση!

29 / 05 / 2017

Η Έκθεση διδάσκεται από το δημοτικό και παρόλα αυτά, ένα μεγάλο ποσοστό υποψηφίων γράφει στις Πανελλήνιες κάτω από την βάση. Τι μπορούμε να κάνουμε για να το αποφύγουμε αυτό;

Πως να γράψω σωστά μια πηγή στην ιστορία;

22 / 05 / 2017

Από Δ΄Δημοτικού, μέχρι Γ΄Λυκείου τα παιδιά διαβάζουν βιβλία ιστορίας γεμάτα πηγές. Γιατί όμως όταν καλούνται να αναλύσουν πηγή, αντιμετωπίζουν μεγάλη δυσκολία;

Αναδυόμενος γραμματισμός: πώς μαθαίνουμε ανάγνωση και γραφή;

26 / 03 / 2017

Εσείς ξέρατε ότι η εκμάθηση της γραφής και της ανάγνωσης ξεκινά πολύ πριν την Α’ δημοτικού με βιωματικό τρόπο;

Γνωρίζετε το σύνδρομο του Πίτερ Παν;

21 / 06 / 2017

«Όλα τα παιδιά μεγαλώνουν, εκτός από ένα». Με αυτή τη φράση ξεκινάει το παραμύθι του Πίτερ Παν, του αιώνιου έφηβου που φοράει πράσινα ρούχα και ζει στη χώρα του «Ποτέ».

12 φράσεις που δεν πρέπει να λέμε στα παιδιά μας

29 / 07 / 2017

Όλοι ξέρουμε οτι οι γονείς επαναλαμβάνουν ατάκες όπως "να πάρεις ζακέτα" ή "πάρε τηλέφωνο μόλις φθάσεις". Άραγε, υπάρχουν φράσεις που δεν πρέπει να λέμε στα παιδιά μας;

76 ιδέες για δημιουργικό καλοκαίρι με τα παιδιά

11 / 07 / 2017

Το καλοκαίρι ξεκίνησε, οι περισσότερες εξωσχολικές δραστηριότητες τελείωσαν και οι γονείς ψάχνουν ιδέες για δημιουργικό χρόνο με το παιδί τους. Υπάρχουν λύσεις;

Βρείτε μας στα Social!

Τελευταία Άρθρα

Γονείς και παιδίΓονείς και Αυτισμός : ο δρόμος ο λιγότερο ταξιδεμένος

Οι «ιστορίες της διπλανής πόρτας» είναι συνήθως ιστορίες απλές- σύνθετες, κοινές-σπάνιες, αστείες-τραγικές, ευχάριστες-επώδυνες που αφορούν άλλους ανθρώπους μέχρι τη στιγμή που κάποια «ιστορία» θα χτυπήσει και τη δική μας πόρτα.

09 / 09 / 2018

ΠαιδαγωγικήΚι αν δεν περάσω στις Πανελλήνιες;

Εν αναμονή των αποτελεσμάτων, επικρατεί το άγχος μιας ενδεχόμενης "αποτυχίας”. Είναι όμως “αποτυχία” ο αποκλεισμός από το Πανεπιστήμιο, ή απλώς μια χαμένη μάχη;

25 / 08 / 2018

ΔιδακτικήΠροετοιμασία Πανελληνίων: 8 συμβουλές για τους υποψηφίους

Επάγγελμα: μαθητής. Στόχος: Πανελλήνιες. Αντέχεις;

23 / 08 / 2018

ΠαιδαγωγικήΤι θα έλεγα σε έναν πρωτοετή φοιτητή;

Ο χρόνος μετράει ήδη αντίστροφα: σε λίγες μέρες θα ξέρουμε που πέρασαν όσοι έδιναν Πανελλήνιες και οι νέες φουρνιές πρωτοετών θα είναι έτοιμες. Άραγε, τι θα μπορούσαμε να τους προτείνουμε για αυτό το νέο κεφάλαιο που ξεκινούν με τόση όρεξη;

08 / 08 / 2018

ΠαιδαγωγικήΓιατί η Ελλάδα διώχνει τα παιδιά της;

Ένας από τους βασικούς «κανόνες» της Ελληνικής Εκπαίδευσης, είναι η προετοιμασία των νέων για την αγορά εργασίας. Η προετοιμασία τους για το αύριο, ένα αύριο που θα κάνουν «τα όνειρα τους πραγματικότητα».

26 / 07 / 2018