Κι αν δεν περάσω στις Πανελλήνιες;

25 / 08 / 2018 Σταυρούλα Μασγούλη
Image

Εν αναμονή των αποτελεσμάτων, επικρατεί το άγχος μιας ενδεχόμενης "αποτυχίας”. Είναι όμως “αποτυχία” ο αποκλεισμός από το Πανεπιστήμιο, ή απλώς μια χαμένη μάχη;

Χιλιάδες υποψήφιοι περιμένουν από στιγμή σε στιγμή εναγωνίως την ανακοίνωση των βάσεων. Άραγε, σε ποιο βαθμό καθορίζει μια αξιολόγηση τεσσάρων μαθημάτων το μέλλον τους; Σαφώς, η εισαγωγή στο πανεπιστήμιο είναι η πραγμάτωση του ονείρου, η εκπλήρωση των στόχων και η ανταμοιβή για κάθε επίπονη και επίμονη προσπάθεια. Ωστόσο, η επίτευξη του στόχου, δεν είναι πάντοτε εφικτή.

 

Οι πανελλήνιες δεν καθορίζουν τη ζωή μας. Το μόνο σίγουρο είναι πως η οικονομική μας εξέλιξη και η επαγγελματική μας ιδιότητα δεν συνδέονται απαραίτητα με τις σπουδές που ακολουθούμε. Χιλιάδες τα παραδείγματα ανθρώπων που ακολούθησαν εκ διαμέτρου αντίθετη πορεία από το αντικείμενο σπουδών τους και γνώρισαν όχι μόνο την επιτυχία αλλά και την ηθική ικανοποίηση. Χιλιάδες υποψήφιοι που εισήχθησαν σε κάποιο τμήμα και δεν αποφοίτησαν ποτέ, καθώς κατά τη διάρκεια συνειδητοποίησαν ότι διάλεξαν λάθος μονοπάτι. Χιλιάδες ενεργοί φοιτητές που ακόμα αναρωτιούνται αν έχουν κάνει τη σωστή επιλογή…

 

Επομένως, όχι, δεν τελειώνει ο κόσμος με μια ενδεχόμενη αποτυχία για την εισαγωγή σε κάποιο Πανεπιστήμιο. Οχι στην ηλικία των 18.  Σε μια ηλικία που ο δρόμος προς το όνειρο δε συναντά εμπόδια. Σε μια ηλικία που κανένας δεν μπορεί να είναι απολύτως σίγουρος για τον δρόμο που θέλει να χαράξει στη ζωή του. Μια ηλικία, που η αποδέσμευση από το σχολείο δίνει την ευκαιρία να ανακαλύψουμε τον εαυτό μας, τις επιθυμίες, τα πάθη μας, τις κλίσεις μας και να χαράξουμε την πορεία της ζωής μας.

 

Ο χρόνος μετά το πέρας των Πανελληνίων, θα πρέπει είναι η πιο δημιουργική περίοδος για έναν νέο. Σ’ αυτό το διάστημα, έχει κανείς την ευκαιρία να γνωρίσει τον εαυτό του, να μετρήσει τις δυνάμεις του και να ανακαλύψει τις δυνατότητες του, να καταλάβει τι θέλει να κάνει στην  υπόλοιπη ζωή του.

 

Η εισαγωγή στο Πανεπιστήμιο δεν είναι ο μοναδικός τρόπος για να αγγίξεις το όνειρό σου. Είναι ένας δρόμος αλλά όχι ο μοναδικός. Χρειάζεται ψυχραιμία για να δεις τις διεξόδους που ανοίγονται μπροστά σου. Είτε πρόκειται για δεύτερη προσπάθεια, είτε για ιδιωτικές ή τεχνικές σχολές, είτε για όλες εκείνες τις πόρτες που θα ανοίξουν αν τις αναζητήσεις. Είναι δύσκολο να επιτύχει κάποιος στις Πανελλήνιες. Ωστόσο, είναι δυσκολότερο να καταλάβει τι θέλει να κάνει στην υπόλοιπη ζωή του. Τότε, θα βρει τον τρόπο, θα βρει την διέξοδο που χρειάζεται για να πετύχει.

 

Κι αν δε βρει τον δρόμο, θα τον χαράξει. Τον δικό του δρόμο, αυτόν που δεν συνδέεται με τις Πανελλαδικές, αλλά με τη ζωή του.

Σταυρούλα Μασγούλη

Η Σταυρούλα ζει και εργάζεται στη Θεσσαλονίκη. Είναι απόφοιτη της Κλασικής Φιλολογίας του Δημοκρίτειου Πανεπιστημίου και έχει αποκτήσει ειδίκευση στο Σχεδιασμό και Υλοποίηση Διδασκαλίας στην Ειδική Αγωγή, στο Πανεπιστήμιο Μακεδονίας. Ως φιλόλογος, είναι μέλος της φροντιστηριακής ομάδας «Περί Αγωγής» ενώ ταυτόχρονα εργάζεται στον ιδιωτικό τομέα παραδίδοντας μαθήματα. Τον ελεύθερο χρόνο της, τον αφιερώνει σε εθελοντικές δράσεις στο «Χαμόγελο του Παιδιού».

Τα 12 "κλειδιά" του άριστα στην Έκθεση!

29 / 05 / 2017

Η Έκθεση διδάσκεται από το δημοτικό και παρόλα αυτά, ένα μεγάλο ποσοστό υποψηφίων γράφει στις Πανελλήνιες κάτω από την βάση. Τι μπορούμε να κάνουμε για να το αποφύγουμε αυτό;

Πως να γράψω σωστά μια πηγή στην ιστορία;

22 / 05 / 2017

Από Δ΄Δημοτικού, μέχρι Γ΄Λυκείου τα παιδιά διαβάζουν βιβλία ιστορίας γεμάτα πηγές. Γιατί όμως όταν καλούνται να αναλύσουν πηγή, αντιμετωπίζουν μεγάλη δυσκολία;

Πώς να προετοιμαστώ για τις Πανελλήνιες;

11 / 04 / 2017

Το πιο σταθερό παράπονο των υποψηφίων για πανελλήνιες είναι ότι δε ξέρουν πώς να διαβάσουν. Συχνά, η Γ΄ Λυκείου είναι η πρώτη επαφή των περισσοτέρων με το απαιτητικό διάβασμα και νιώθουν να πνίγονται. Άραγε, πώς μπορούμε να βοηθήσουμε;

Αναδυόμενος γραμματισμός: πώς μαθαίνουμε ανάγνωση και γραφή;

26 / 03 / 2017

Εσείς ξέρατε ότι η εκμάθηση της γραφής και της ανάγνωσης ξεκινά πολύ πριν την Α’ δημοτικού με βιωματικό τρόπο;

Τα 8 "βήματα" προς το άριστα στα Αρχαία!

03 / 06 / 2017

Το καλοκαιράκι ξεκίνησε, οι Πανελλήνιες είναι μια ανάσα μακρυά και οι υποψήφιοι των Πανελληνίων ετοιμάζονται για την εξέταση των αρχαίων. Πώς μπορούμε να τους βοηθήσουμε;

10 τρόποι για πειθαρχία στην τάξη. Εσείς τους ξέρατε;

16 / 08 / 2016

Παίρνουμε επτά 45λεπτα μαθήματα, 20+ μαθητές, μια μικρή σχολική τάξη & έναν δάσκαλο ή μια δασκάλα. Ανακινούμε καλά και ελπίζουμε η σχολική μέρα να προχωρήσει χωρίς μεγάλες δυσκολίες. Όνειρο θερινής νυκτός ή εφικτός στόχος;

Βρείτε μας στα Social!

Τελευταία Άρθρα

Γονείς και παιδίΠρώτη φορά στο Δημοτικό. Και τώρα τι;

Η Α’ Δημοτικού είναι μια ενδιαφέρουσα και πολύ σημαντική χρονιά για τους μικρούς μαθητές, αφού θέτει τις βάσεις για την σχολική πορεία τους. Άραγε, πως θα μπορούσε να γίνει ευκολότερη;

08 / 10 / 2020

ΠαιδαγωγικήΣκέψεις με αφορμή την Παγκόσμια Ημέρα Αναλφαβητισμού

Η 8η Σεπτεμβρίου καθιερώθηκε ως η Διεθνής Ημέρα για την Εξάλειψη του Αναλφαβητισμού το 1965  με πρωτοβουλία της UNESCO, κατά τη διάρκειας της Συνόδου της Τεχεράνης. Από το 1966, γιορτάζεται κάθε χρόνο την ημερομηνία αυτή.

16 / 09 / 2020

ΠαιδαγωγικήΤι θα έλεγαν για την πανδημία ο Αριστοτέλης, ο Πλάτωνας και άλλοι 9 φιλόσοφοι;

Το έτος 2020 θα ήταν η χρονιά μας, ή έτσι τουλάχιστον νομίζαμε αρκετοί από εμάς.

23 / 08 / 2020

ΠαιδαγωγικήΤι σημαίνει η "αποτυχία" στις πανελλαδικές εξετάσεις;

Με την έκδοση των αποτελεσμάτων, οι υποψήφιοι κληρονομούν μια "ταμπέλα". Πολλοί πέτυχαν, κάποιοι είναι οι πρώτοι των πρώτων και κάμποσοι θεωρούνται πως απέτυχαν. Άραγε πόση σχέση έχουν οι έννοιες της αποτυχίας και της επιτυχίας με τους βαθμούς;

20 / 07 / 2020

ΠαιδαγωγικήΤι να δηλώσω στο μηχανογραφικό; 10 βήματα επιτυχίας

Λίγες μέρες έχουν μείνει για την ολοκλήρωση της κατάθεσης μηχανογραφικών αλλά ποτέ δεν είναι αργά για μερικές συμβουλές. Άλλωστε, ποτέ δεν ξέρεις ποιος μπορεί να βοηθηθεί.

14 / 07 / 2020