Παιδιά του σήμερα, ηγέτες του αύριο!

19 / 11 / 2017 Μαρία Ευσταθιάδου
Image

Μήπως το παιδί σας έχει μια εξαιρετικά ισχυρή προσωπικότητα και υποστηρίζει τις απόψεις τους σθεναρά; Μήπως αγνοεί τις συμβουλές σας και ακολουθεί την δική του γραμμή χωρίς να υποχωρεί; Μήπως μεγαλώνετε έναν ηγέτη;

Αγαπητοί γονείς, αν το παιδάκι σας κάνει τα παραπάνω, μην βιαστείτε να του θυμώσετε, να πιστέψετε πως δεν σας λαμβάνει υπόψιν του και να το χαρακτηρίσετε ανυπάκουο, διότι πιθανόν να έχετε στο σπίτι σας ένα μικρό ηγέτη!

 

Παρόλο που τα παιδιά σε μικρή ηλικία δεν έχουν διαμορφωμένο χαρακτήρα και είναι λάθος να τους βάζουμε ταμπέλες όπως αρχηγός, φοβισμένος ή ανυπάκουος, υπάρχουν κάποια χαρακτηριστικά που δείχνουν πως το παιδί σας ίσως μεγαλώνοντας γίνει ηγέτης. Ως ηγέτης ορίζουμε τον άνθρωπο που διαθέτει εξυπνάδα, αυτοπεποίθηση, πρωτοβουλία και σφαιρική αντίληψη των πραγμάτων.


Πώς ξεχωρίζουμε έναν μελλοντικό ηγέτη;

 

Ένα παιδί με ηγετικά χαρακτηριστικά ξεχωρίζει λόγω του ταμπεραμέντου του και της εξωστρέφειας του. Είναι το παιδί που πάντα παίρνει μέρος στις σχολικές γιορτές, παίζει στο προαύλιο με πολλούς συμμαθητές τριγύρω και και έχει το θάρρος να αντιπαρατεθεί με τον δάσκαλο χρησιμοποιώντας επιχειρήματα Φυσικά, δεν είναι μόνο μέλος μιας ομάδας αλλά συνήθως είναι αυτός που την δημιουργεί ή την συντονίζει, θέτοντας  τους κανόνες λειτουργίας της.


Πώς συμπεριφέρομαι στο ηγετικό παιδί;

 

Απλά αφήστε το ελεύθερο να αναπτύξει τις δυνατότητες του! Μην του βάλετε εμπόδια και επιτρέψτε του να έχει τον πρώτο λόγο στη ζωή του. Ένα ηγετικό παιδί θέλει να διαχειρίζεται μόνο του την ζωή του και να παίρνει αποφάσεις από πολύ νωρίς. Οπότε, εάν έχει κλίση στο τένις μην προσπαθήσετε καν να τον μεταπείσετε ώστε να επιλέξει  ποδόσφαιρο. Η απόφαση έχει ήδη παρθεί.

 

Προσοχή όμως! Η μεγαλύτερη παρανόηση είναι η ταύτιση του ηγέτη με τον αρχηγό. Εξηγήστε στο παιδί σας πως ο ηγέτης δεν επιβάλλει τις απόψεις, δεν  διατάζει, ούτε είναι ισχυρογνώμων. Αντιθέτως, εμπνέει εμπιστοσύνη στους γύρω του, παρακινεί την ομάδα του και είναι ανοιχτός σε κάθε νέα πρόκληση. Ακόμη, είναι ενεργό μέλος κάθε ομάδας και εργάζεται σκληρά για αυτήν, χωρίς να προσπαθεί να καπελώσει τους υπόλοιπους.

 


Πώς αναδεικνύω τα ηγετικά χαρακτηριστικά του παιδιού μου;

 

  • Τονώστε του την αυτοπεποίθηση:

Πείτε του μπράβο! Το μπράβο, είναι μια μικρή λέξη με τεράστια αξία για την σωστή ανάπτυξη του παιδιού σας. Τα παιδιά έχουν ανάγκη να νιώθουν την αποδοχή των γονιών τους καθώς είναι ο μικρόκοσμος τους και οι σημαντικότεροι άνθρωποι για αυτά. Όταν ένα παιδί νιώσει τον γονεϊκό έπαινο,θα πιστέψει πως είναι ικανό και έτσι θα αναδειχθούν τα ηγετικά του χαρακτηριστικά. Έτσι, δεν θα φοβάται να εκφράσει την γνώμη του ή να πάρει ρίσκα. Άλλωστε, μην ξεχνάτε πως πράγματα εύκολα για τους ενήλικες είναι κατορθώματα για τα μικρά παιδιά!

 

  • Αναδείξτε το επικοινωνιακό του χάρισμα

Ο ηγέτης από μικρή ηλικία έχει ευγλωττία και είναι ανοιχτός σε διάλογο. Είναι σημαντικό λοιπόν, να συζητάτε μαζί του για κάθε του προβληματισμό χωρίς να κατακρίνετε τις σκέψεις του. Με αυτόν τον τρόπο θα μάθει να συζητά χωρίς να διακόπτει και να ακούει χωρίς να κατακρίνει.

 

Τονώστε του το αίσθημα πως μπορεί να κάνει πράγματα μόνο του χωρίς την άμεση βοήθεια σας. Είναι δεδομένο πως θα το συμβουλεύετε και θα το παρατηρείτε διακριτικά, ώστε να είστε σίγουροι πως δεν κινδυνεύει από κάτι, αλλά ταυτόχρονα θα μάθει να προστατεύει τον εαυτό του από μικρή ηλικία. Έτσι, δεν θα νιώθει ανεπαρκής μεγαλώνοντας ούτε θα φοβάται στη σκέψη μιας ενδεχόμενης αποτυχίας. Για παράδειγμα, επιτρέψτε του να ετοιμάσει το πρωινό του αφού πρώτα βεβαιωθείτε πως καταλαβαίνει ότι τα μαχαίρια είναι κοφτερά και πως εκείνος θα χρησιμοποιεί μόνο ένα συγκεκριμένο.

 

  • Κάντε το να νιώσει μοναδικό

Οι περισσότεροι γονείς προσπαθώντας να παρακινήσουν το παιδί τους το συγκρίνουν με άλλα. Η σωστή αντιμετώπιση είναι να του λέτε τι μπορεί να κάνει ώστε να βελτιωθεί και όχι τι δε κάνει καλά συγκριτικά με άλλους. Με αυτό τον τρόπο θα καταλάβει την μοναδικότητα του και πως όλοι έχουμε τα δυνατά μας στοιχεία, χωρίς να χρειάζεται να απογοητευόμαστε για τα λιγότερο δυνατά. Κανείς δεν είναι τέλειος, αλλά όλοι είμαστε μοναδικοί!

 

  • Διδάξτε του την ομαδικότητα

Η ομαδικότητα είναι μία από τις σημαντικότερες αρετές ενός σωστού ηγέτη. Οφείλετε να μάθετε στον μελλοντικό ηγέτη που μεγαλώνετε πως εάν θέλει η ομάδα του να τον σέβεται και τον ακολουθεί καλό θα ήταν να είναι ισότιμο μέρος της με τις ίδιες υποχρεώσεις με τα υπόλοιπα μέλη. Για παράδειγμα, εάν στο σχολείο αποφασίσουν να διοργανώσουν ένα πάρτι πρέπει να βοηθήσει και αυτός στην προετοιμασία και όχι απλά να λέει ιδέες και να αφήνει στους υπόλοιπους να κάνουν την σκληρή δουλειά.


Συμπερασματικά, αν το παιδάκι σας δείχνει δείγματα πως θα γίνει ηγέτης εσείς απλά προσφέρετε του ένα υγιές και σταθερό περιβάλλον γεμάτο με αγάπη. Με αυτό τον τρόπο ,θα του δώσετε την ώθηση να αναδείξει τα ταλέντα του και να ανθίσει. Από την άλλη, εάν δεν διακρίνετε ηγετικά χαρακτηριστικά στον παιδί σας δείξτε του εμπιστοσύνη και στήριξη και είναι σίγουρο πως θα μεγαλώσετε ένα αξιόλογο και μοναδικό ενήλικα με τα δικά του χαρίσματα.

Μαρία Ευσταθιάδου

Η Μαρία ζει στην Θεσσαλονίκη και είναι απόφοιτη του τμήματος Ιστορίας- Αρχαιολογίας του Πανεπιστημίου Ιωαννίνων. Επίσης, είναι τελειόφοιτη του μεταπτυχιακού «Διοίκηση τουριστικών επιχειρήσεων»(ΕΑΠ) και διπλωματούχος ξεναγός. Έχει εργαστεί ως φιλόλογος στον ιδιωτικό τομέα.

Τα 12 "κλειδιά" του άριστα στην Έκθεση!

29 / 05 / 2017

Η Έκθεση διδάσκεται από το δημοτικό και παρόλα αυτά, ένα μεγάλο ποσοστό υποψηφίων γράφει στις Πανελλήνιες κάτω από την βάση. Τι μπορούμε να κάνουμε για να το αποφύγουμε αυτό;

Πως να γράψω σωστά μια πηγή στην ιστορία;

22 / 05 / 2017

Από Δ΄Δημοτικού, μέχρι Γ΄Λυκείου τα παιδιά διαβάζουν βιβλία ιστορίας γεμάτα πηγές. Γιατί όμως όταν καλούνται να αναλύσουν πηγή, αντιμετωπίζουν μεγάλη δυσκολία;

10 τρόποι για πειθαρχία στην τάξη. Εσείς τους ξέρατε;

16 / 08 / 2016

Παίρνουμε επτά 45λεπτα μαθήματα, 20+ μαθητές, μια μικρή σχολική τάξη & έναν δάσκαλο ή μια δασκάλα. Ανακινούμε καλά και ελπίζουμε η σχολική μέρα να προχωρήσει χωρίς μεγάλες δυσκολίες. Όνειρο θερινής νυκτός ή εφικτός στόχος;

Τα 8 "βήματα" προς το άριστα στα Αρχαία!

03 / 06 / 2017

Το καλοκαιράκι ξεκίνησε, οι Πανελλήνιες είναι μια ανάσα μακρυά και οι υποψήφιοι των Πανελληνίων ετοιμάζονται για την εξέταση των αρχαίων. Πώς μπορούμε να τους βοηθήσουμε;

Πώς να προετοιμαστώ για τις Πανελλήνιες;

11 / 04 / 2017

Το πιο σταθερό παράπονο των υποψηφίων για πανελλήνιες είναι ότι δε ξέρουν πώς να διαβάσουν. Συχνά, η Γ΄ Λυκείου είναι η πρώτη επαφή των περισσοτέρων με το απαιτητικό διάβασμα και νιώθουν να πνίγονται. Άραγε, πώς μπορούμε να βοηθήσουμε;

Αναδυόμενος γραμματισμός: πώς μαθαίνουμε ανάγνωση και γραφή;

26 / 03 / 2017

Εσείς ξέρατε ότι η εκμάθηση της γραφής και της ανάγνωσης ξεκινά πολύ πριν την Α’ δημοτικού με βιωματικό τρόπο;

Βρείτε μας στα Social!

Τελευταία Άρθρα

Εκπαιδευτικά ΝέαΓιατί κατρακύλησαν οι βάσεις της φιλοσοφικής;

Πριν λίγες μέρες ανακοινώθηκαν οι βαθμοί και έγινε μεγάλο σούσουρο για τις βάσεις των τμημάτων της Φιλοσοφικής. Άραγε πέσαμε από τα σύννεφα ή ήταν κοινό μυστικό ότι εκεί θα καταλήγαμε;

10 / 08 / 2024

Γονείς και παιδίΤι να δηλώσω στο μηχανογραφικό;

Είμαστε λίγες μέρες πριν την έναρξη των πανελλαδικών και διάφορες ερωτήσεις βασανίζουν σταθερά τους υποψηφίους, ακόμα και τους πιο κατασταλαγμένος. Ποια σχολή να διαλέξω; Ποιο πανεπιστήμιο; Σίγουρα διάλεξα σωστά; Και αν τελικά δεν μου αρέσει;

25 / 05 / 2024

ΔιδακτικήΤις πταίει με το μάθημα της Έκθεσης;

Μπήκε ο Γενάρης και μαζί με τα πρώτα χιόνια, ξεκίνησε η δεύτερη φάση της εντατικής προετοιμασίας των υποψηφίων για τις Πανελλαδικές. Θα μπορούσαμε να πούμε πολλά για τον θεσμό των εξετάσεων, αλλά σήμερα θα ασχοληθούμε με το αγαπημένο μάθημα της Έκθεσης.

21 / 01 / 2024

Γονείς και παιδίΠρώτη φορά στο Δημοτικό. Και τώρα τι;

Η Α’ Δημοτικού είναι μια ενδιαφέρουσα και πολύ σημαντική χρονιά για τους μικρούς μαθητές, αφού θέτει τις βάσεις για την σχολική πορεία τους. Άραγε, πως θα μπορούσε να γίνει ευκολότερη;

08 / 10 / 2020

ΠαιδαγωγικήΣκέψεις με αφορμή την Παγκόσμια Ημέρα Αναλφαβητισμού

Η 8η Σεπτεμβρίου καθιερώθηκε ως η Διεθνής Ημέρα για την Εξάλειψη του Αναλφαβητισμού το 1965  με πρωτοβουλία της UNESCO, κατά τη διάρκειας της Συνόδου της Τεχεράνης. Από το 1966, γιορτάζεται κάθε χρόνο την ημερομηνία αυτή.

16 / 09 / 2020